Новини / Аналітика / Близькосхідна далечінь
31 липня 2009, 08:23
Розмір шрифта: А А А

Близькосхідна далечінь

Близькосхідна далечінь, світовий ринок, Близький Схід, імпорт, виробники арматури, експортні ціни
Близькосхідна далечінь

На світовому ринку сталі продовжується зростання цін. Єдиним виключенням є Ближній Схід, де різко скоротився об‘єм імпорту. Причини — сезонний спад і Рамадан, що наближається.

Втім, можливо, через декілька тижнів те ж саме відбудеться і в інших регіонах. На думку фахівців, попит в західних країнах ще не настільки відновився, щоб виправдати безперервний підйом цін впродовж півтора місяців і нові підвищення, намічені на серпень-вересень.

Ближній Схід: ослаблення конструкції

Близькосхідний ринок довгомірного прокату опинився в липні практично паралізованим. Регіональні трейдери припинили закупівлі сталевої продукції за кордоном, щоб не створювати зайві запаси за місяць до початку Рамадана, а попит з боку будівельної галузі знизився унаслідок дії сезонних чинників. Внутрішні ціни в таких країнах, як Єгипет, ОАЕ, Іран зменшилися на 10-15 доларів за тонну в порівнянні з кінцем червня, чинячи тиск і на вартість продукції з-за кордону.

Турецьким виробникам арматури довелося зменшити експортні ціни близько 455-460 доларів за тонну FOB, хоча при висновку реальних операцій постачальники, очевидно, йдуть на значніші поступки. Зокрема, повідомлялося про придбання цієї продукції компаніями з ОАЕ по 460-465 доларів за тонну CFR. Експортери з СНД, навпаки, підняли котирування на арматуру і катанку до 460-470 доларів за тонну FOB по вересневих контрактах, проте попит поки практично нульовий.

Положення виробників довгомірного прокату ускладнюється тим, що ціни на металобрухт і заготовки залишаються на відносно високому рівні. Турецькі компанії не купують лом з початку липня, проте американські трейдери пропонують свій матеріал HMS № 1&2 (80:20) не дешевше 280 доларів за тонну CFR, а європейці HMS №1&2 (70:30) — по 270-275 доларів за тонну CFR. Російські і румунські постачальники готові поступатися до 255-260 доларів за тонну CFR, але і ці ціни здаються споживачам дуже високими.

Вартість заготовок російського і українського виробництва при постачаннях до Туреччини і інших країн Ближнього Сходу зменшилася із-за падіння попиту до близько 390-410 доларів за тонну FOB, проте завдяки обмеженим об’ємам пропозиції і можливості експорту до Східної Азії подальшого спаду не відбувається.

В той же час плоский прокат в країнах Ближнього Сходу продовжує збільшуватися в ціні. Провідні російські виробники збільшили вартість гарячекатаних рулонів при постачанні в кінці вересня до 535-540 доларів за тонну CFR, а холоднокатаних — до 595-615 доларів за тонну CFR. Підтягаються до цього рівня і українські компанії. Так, “Запорожсталь” встановила на серпень ціни на гарячий прокат на рівні 495 доларів за тонну FOB, а на холодний — 560 доларів за тонну FOB.

 

Найбільш високий попит зараз спостерігається в Туреччині, де економіка починає виходити з кризи. Навесні складські запаси листової продукції там зменшилися, а місцева компанія Erdemir не в змозі задовольнити всі потреби. Свою продукцію до Туреччини в невеликих кількостях пропонують і європейські компанії, але їх котирування дуже високі.

Європа: підвищення з різними швидкостями

На європейському ринку довгомірного прокату продовжується стагнація. Попит залишається слабким і, на думку більшості аналітиків, не відновиться навіть восени. В той же час, всі основні виробники арматури і катанки протягом першої половини червня із змінним успіхом намагалися підвищити ціни, щоб компенсувати витрати, що виросли, на металобрухт, що подорожчав.

В результаті до середини місяця вартість арматури в країнах півдня Європи встановилася на рівні 340-350 євро за т EXW. Приблизно, такі ж ціни і в більшості східноєвропейських країн. В той же час, в Германії постачальники в першій половині липня були вимушені продавати свою продукцію по 320 євро за т з доставкою. Справи там зрушилися з мертвої точки лише після надходження на місцевий ринок польської і латвійської арматури по 325-330 євро за тонну і CFR/DAF.

Експортні ціни на європейську продукцію в Середземномор‘ї, втім, вже декілька тижнів підряд залишаються на одному рівні — 320-330 євро (448-461 доларів) за тонну FOB. Споживачі в країнах Північної Африки, куди традиційно поставляється арматура з ЄС, як і раніше не проявляють активності.

Попит на плоский прокат в країнах ЄС декілька вище завдяки деякому пожвавленню в реальному секторі і запитам від дистриб’юторів. Складські запаси, як правило, низькі, виключення торкаються в основному толстолістової стали. При цьому багато регіональних металургійних компаній вже розпродали свою продукцію на серпень і приймають замовлення тільки на вересень-жовтень.

Вартість гарячекатаних рулонів місцевого виробництва варіює в інтервалі 360-380 євро за тонну EXW, але в серпні може підрости. Зокрема, німецька компанія Thyssen Krupp анонсувала подорожчання своєї листової продукції на 25 євро за тонну з 1 серпня. Холоднокатані рулони котируються в інтервалі 400-440 євро за тонну EXW, а комерційна толстолістовая сталь пропонується по цінах від 360 євро за тонну EXW і менш в Германії, де надлишки цієї продукції на складах найбільш великі, до близько 400 євро за тонну EXW в країнах Південної Європи.

Високий курс євро щодо долара стимулює розширення постачань плоского прокату в ЄС. Українські компанії пропонують гарячекатані рулони по 350-360 євро за тонну CFR/DAF, а експортери з Північної і Південної Америки — по 370-380 євро за тонну CFR. Котирування російських компаній при постачаннях до Італії досягають 390 євро за тонну CFR для гарячого прокату і 420-430 євро за тонну CFR — для холодного.

На думку аналітиків, восени європейський ринок листової сталі може опинитися під тиском. Місцеві металурги піднімають ціни з розрахунку на пожвавлення економіки у вересні-жовтні, але його може і не трапитися.

Східна Азія: удар ломом

Ціни на металобрухт в країнах Східної Азії досягли рекордного рівня за цей рік. Брак цього матеріалу в Китаї, де багато трейдерів притримують металобрухт на складах сподіваючись на подальше підвищення, привела до розширення об‘ємів імпорту і посилювання конкуренції між споживачами. Вартість американського лому HMS № 1&2 (80:20) досягла в країнах регіону 300-315 доларів за тонну CFR, а деяким китайським покупцям пропонуються ціни на рівні 330 доларів за тонну CFR і більш! Заготовки на китайському ринку наблизилися до відмітки 500 доларів за тонну при постачанні з металлобази.

Різке подорожчання сировини і напівфабрикатів спричинило за собою і котирування на довгомірний прокат. У Китаї, де спостерігається підвищений попит на конструкційну сталь з боку будівельної галузі, арматура подорожчала до близько 570 доларів за тонну з металлобази, а провідні виробники довели рівень відпускних цін на серпень до 560-575 доларів за тонну EXW. За даними китайських статистичних органів, в першому півріччі інвестиції в будівництво житлових і комерційних будівель досягли 212 млрд. доларів, що на 9,9% більше, ніж за той же період попереднього року.

Підвищилися ціни на довгомірний прокат і в інших країнах. Китай пропонує арматуру з постачанням в серпні-вересні по 530-560 доларів за тонну FOB, а у В’єтнамі імпортна продукція досягає 580 доларів за тонну CFR. Правда, турецькі і українські компанії були вимушені понизити ціни на катанку для Південно-східної Азії до 465-475 доларів за тонну FOB, але їм доводиться продавати свою продукцію тільки крупними партіями, щоб мінімізувати витрати на фрахт.

На регіональному ринку плоского прокату ціни досягли відносної стабілізації, причому на менш високому рівні, чим на Ближньому Сході. Так, японські металурги погодилися поставляти до Кореї гарячекатані рулони в третьому кварталі по 500 доларів за тонну FOB. Приблизно такі ж ціни пропонуються споживачам в Південно-східній Азії або на Ближньому Сході. Холоднокатані рулони китайського і японського виробництва котируються на рівні близько 600 доларів за тонну FOB.

 

В той же час в Китаї ціни пішли вгору. Необхідний сигнал іншим учасникам ринку подали провідні корпорації Baosteel і Wuhan Steel, що підвищили серпневі котирування на 300-500 юанів (44-71 долар) за тонну. Ринкові ціни на комерційний гарячий прокат в східних провінціях досягли 570 доларів за тонну з металлобази і продовжують збільшуватися.

Об'єми китайського експорту плоского прокату при цьому достатньо скромні. Гарячекатані рулони і комерційна толстолістовая сталь пропонуються до Кореї і країн Південно-східної Азії по 500-530 доларів за тонну FOB.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Імпортер коньяків «Арпі» і «Тетроні» йде з України

23 квітня, 09:43

Виробництво легкових авто в Україні в березні збільшилося на 77,9% — Держстат

18 квітня, 07:58

Останні новини за сьогодні: