Новини / Бізнес / Через два роки Україна може залишитися без поїздів — експерти
10 лютого 2017, 09:35
Розмір шрифта: А А А

Через два роки Україна може залишитися без поїздів — експерти

Через два роки Україна може залишитися без поїздів - експерти, Укрзалізниця, поїзд, електропоїзд, зношення вагонів
Через два роки Україна може залишитися без поїздів — експерти

Щоб продовжити термін служби електричок, «Укрзалізниці» доводиться скорочувати кількість вагонів і періодичність курсування поїздів

Знос електропоїздів «Укрзалізниці» досяг 86%. Якщо держава не закупить нових і не реформує залізничні перевезення, то через рік-два підприємство зупиниться, відзначають експерти.
«Темпи старіння парку електро- і дизельних поїздів значно випереджають темпи його оновлення. Починаючи з 2009 року не куплено жодного електропоїзда для приміського сполучення», — розповідає начальник департаменту приміських пасажирських перевезень «Укрзалізниці» Володимир Скобленко.

За його словами, середній вік електропоїздів досяг 33,5 років, а кількість пільговиків, яких перевозять електрички — 80%. За законодавством закуповуватися нові поїзди повинні за рахунок залізниць та місцевих бюджетів. За 26 років з міст жодного разу не надійшли гроші на ремонт або оновлення парку електропоїздів. З 2000 по 2016 рік кількість дизель поїздів скоротилася на 44 одиниці і 52 вагона. Через це склад електричок в Україні скоротився з 10 до восьми-шести, а іноді чотирьох вагонів.

В «Укрзалізниці» зазначають, що електропоїзди в 2017 продовжать курсувати за своїми напрямками: «Скасування маршрутів в 2017 не планується, але бувають випадки скасування приміських поїздів на кілька днів через ремонтні роботи», — говорять в компанії. Після вичерпання терміну роботи поїзд відправляють на капітальний ремонт. У 2017 році залізничники планують провести капремонт 10 складів електропоїздів.
«Знос складів під 90% — це дуже багато. Ми маємо фактично рік-два, щоб щось змінити, в іншому випадку виникне питання про можливість» Укразлізниці «виконувати свої базові функції з перевезення пасажирів і вантажів», — говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

За словами колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, нові поїзди повинні закуповуватися за рахунок держбюджету, оскільки в компанії немає на це грошей через тарифи нижче собівартості. «В Україні іншої альтернативи немає, крім того, щоб почати купувати електропоїзди за рахунок бюджету. Ступінь зносу дуже велика, оновлювати потрібно з цього року, чекати часу немає. У бюджеті цього року на це грошей не закладено, але його можна змінити», — вважає він.
Поки, щоб продовжити термін експлуатації електричок, підприємство, як і раніше, буде змінювати періодичність курирування, обмежувати маршрути, а також зменшувати кількість вагонів у поїздах.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: