Новини / Бізнес / Що потрібно знати стартаперам відразу, щоб не шкодувати потім
5 червня, 11:54
Розмір шрифта: А А А

Що потрібно знати стартаперам відразу, щоб не шкодувати потім

Що потрібно знати стартаперам відразу, щоб не шкодувати потім, Ігор Жаданов, стартап, Readdle, iforum 2017
Що потрібно знати стартаперам відразу, щоб не шкодувати потім

Або помилки та уроки, про які розповів Ігор Жаданов — один із засновників української компанії Readdle, яка в сегменті мобільних застосунків випередила Microsoft і Evernote. Одеська компанія у топах App Store, нею цікавиться Apple. І хлопці настільки круті, що можуть собі дозволити відмовити компаніям масштабу Coca-Cola. Readdle розробили 39 продуктів, отримали 65 000 000 завантажень, створили стартапи для стартапів. І дуже добре навчилися за 10 років свого становлення та розвитку як НЕ треба робити.

Своїми граблями, помилками і «першими млинцями» Ігор поділився на Iforum-2017

1. Стартап без клієнтів — це хобі. Дуже зрозуміло і банально, але факт. Незалежно від амбіцій, якихось бажань, вкладених грошей і т.д. Стартап може існувати тільки завдяки клієнтам. Інакше — це просто заняття для душі.

2. PR — це те, з чого потрібно починати, це не можна відкладати на потім. Неможливо зробити успішний продукт, якщо про нього ніхто не знає. Readdle витратили на налагодження комунікацій з пресою та своїми цільовими аудиторіями не менше 6 років (по 12-15 годин без вихідних).

3. US team doesn't do magic. Цей урок компанії обійшовся в 1 млн. доларів. Замість самого стартапу, ніхто новий, прийшовши в компанію, не може зробити дива. Нова команда — мультиплікатор того, що робить сама компанія. По-іншому це не працює.

4. Focus = say NO. Дуже важливий урок. Неможливо робити добре багато справ одночасно. Повинен бути фокус, інакше не вистачить ресурсів зробити важливе якісно. А це, в свою чергу, призведе до загибелі стартапу. Звичку говорити «ні» потрібно сформувати, усвідомити і практикувати.

5. Do parts of the business you hate most. У кожному бізнесі компетенції фаундера — це те, чим займається компанія. Урок наступний: потрібно зрозуміти, що найбільше в вашому бізнесі робити не хочеться, що більше за все не виходить, найбільше бісить — і цим займатися. В першу чергу потрібно займатися тим, що для вас важко. А те, що ми вміємо та любимо робити — вийде самостійно. У такому балансі бізнес зможе розвиватися.

6. Competition? Doesn't matter. Не потрібно боятися конкурентів. Вони допомагають: бачити помилки, розуміти як не треба робити, допомагають «виховувати» аудиторію, показувати рівень вашого продукту.

Автор: Оксана Дмитровська
 

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Керування креативною компанією — шлях до успіху чи банкрутства?

5 червня, 15:07

Останні новини за сьогодні: