Новини / Бізнес / Діджитал повинен стати ядром рекламних комунікацій
12 травня 2017, 13:40
Розмір шрифта: А А А

Діджитал повинен стати ядром рекламних комунікацій

Діджитал повинен стати ядром рекламних комунікацій, Айфорум, Айфорум 2017, iforum 2017, iForum, Реклама і просування, Євген Шевченко, інтернет-реклама
Діджитал повинен стати ядром рекламних комунікацій

Незважаючи на досить песимістичні настрої в економіці, Діджитал-сегмент демонструює позитивну динаміку. Євген Шевченко, директор інтернет-агентства UaMaster і керівник потоку «Реклама і просування» на iForum, найбільшої інтернет-конференції в Україні, розповідає про новітні тренди на ринку інтернет-реклами, рецептах успішних рекламних кампаній та найбільш ефективні інструменти для просування.

- Незважаючи на кризу, ринок інтернет-реклами як і раніше швидко розвивається, перерозподіляється співвідношення типів реклами, одні інструменти виходять на перший план, інші втрачають своє значення і популярність. Які зміни відбулися за рік, і яке відбиток вони знайдуть в програмі потоку «Інтернет-реклама»?

Євген Шевченко: Всі інструменти можна розділити на дві групи. Перша група — загальнодоступні інструменти і технології, які забезпечують масове охоплення аудиторії і дають гарантовані результати. Сюди відносяться такі звичні маркетологам інструменти як контекстна, банерна, мобільна реклама, programmatic-реклама (аудиторні закупівля банерної та відео-реклами, в якій прив‘язка здійснюється не до конкретного сайту, а до портрета аудиторії — статтю, віком, інтересам, поведінковими характеристиками), власний відео-контент, платна реклама через YouTube-канали та, звичайно ж, соціальні мережі.

У другій групі — інноваційні інструменти, які тільки завойовують ринок. Вони цікаві, ситуативно їх хтось вже використовує, але поки що вони не є масовими. Йдеться про нові технології: віртуальна і доповнена реальність, чат-боти, автоматизація на базі штучного інтелекту та інших. Кожна з них чекає свого майбутнього. Наприклад, зі зростанням популярності VR-пристроїв ці технології знайдуть масове застосування у маркетологів.


- Яким чином віртуальна реальність може використовуватися в цілях реклами?

Е. Ш.: Є хороші рекламні кейси з VR, деякі з них навіть отримували призи на рекламних фестивалях. Наприклад, рекламуючи авіаперевізника, ви можете показати людям різні країни через окуляри віртуальної реальності. Після того, як людина подивилася відео, він отримує знижку на покупку авіаквитка. Також VRможно використовувати для дистанційного продажу нерухомості і взагалі для будь-яких промо, де важлива емоційна складова.


- Чому буде присвячений ваш доповідь DigitalenabledMarketing?

Е. Ш.: Сьогодні в маркетингу спостерігається декілька цікавих трендів. Перший — і це очевидно для всіх — грань між Діджитал-просуванням і офлайн стирається. Середні і великі рекламодавці, які в попередні роки робили ставку на офлайн, вже розуміють, що потрібно використовувати інтернет-інструменти в комплексі з телебаченням, зовнішньою рекламою і т. д. У свою чергу інтернет-компанії, які стартували з онлайн-реклами, бачать для себе перспективи в офлайн-сегменті і починають закуповувати зовнішню рекламу та ТВ-рекламу, ставати спонсорами телепроектів, щоб заявити присутність у всіх типах медіа.

Другий тренд більш цікавий і поки не для всіх очевидний. Діджитал-просування в рекламному міксі стає ядром комунікацій. Якщо є хороша креативна ідея для рекламної кампанії, то офлайнові медіа виконують охватну і підтримуючу функцію. Основне ядро комунікацій має перебувати в інтернеті. Тут ви отримуєте переваги: залучення, можливість повторних дешевих контактів з аудиторією, і різні варіанти взаємодії: через соціальні мережі, через сайт компанії, конкурси, акції та ін.


- Які доповіді ви можете особливо виділити в програмі iForum?

Е. Ш.: У нас буде декілька спікерів, яких вже добре знають відвідувачі iForum, наприклад, Андрій Осадчий, представник GfK — він і його колеги виступали і раніше. Також будуть Артем Бородатюк з Netpeak, Олександр Колб з Promodo — це добре відомі на ринку фахівці, які неодноразово брали участь в iForum.

Будуть і нові обличчя: Євген Кудрявченко (Vintage), Вікторія Гусєва (SEBGroupe), Артур Цвинтарний (Укрпошта), Андрій Осипов та інші.

Окремо хочу виділити блок по креативу з двома спікерами. Перший — Павел Вржещ, співвласник і креативний директор агентства «Banda Agency», який більш відомий як Павло Клубнікін. Павло є одним з найкрутіших креативників в Україні. А команда «Banda Agency» отримувала нагороди «Самоееффектівноенезавісімоейрекламное агентство в світі» (Effie Index 2013); «Агентство року вУкраїні» (ВРК, 2014 року), «Найефективніше креатівноеагентство вУкраїні» (Effie 2014 року), а також понад 100 перемог на рекламних конкурсах та фестивалях.

Ще один класний фахівець, який розповість про креатив в діджітале — Максим Пономарьов, креативний директор FriendsMoscow. Це агентство за 5 років отримала понад 100 нагород на фестивалях, включаючи Каннських Львів і гран-прі КМРФ.

Сподіваюся, після цих доповідей слухачі почнуть ширше дивитися на Діджитал. Адже побудувати успішну комунікацію в онлайні можливо при наявності декількох складових. Перше — загальний маркетинг повинен бути якісним. Якщо ви добре розбираєтеся в контекстній рекламі, але у вас немає загального маркетингу, то не буде і результату. Друге — крім загального маркетингу, безумовно, потрібне гарне знання інструментів інтернет-реклами і, третє, важливий креатив, це окремий великий блок. У попередні роки на iForumми про це мало говорили. Цього року запросили відразу Павла і Максима, чиї агентства створюють креатив зі світовим визнанням.


- У програмі iForumесть кілька доповідей, присвячених email-маркетингу. Наскільки сьогодні актуальний такий тип просування?

Е. Ш.: Більш ніж актуальне. Один з наших доповідачів — Дмитро Кудренко, керівник компанії eSputnik, це один з найбільших українських сервісів директ-маркетингу в інтернеті, що забезпечує email-розсилки, PUSH-повідомлення та комунікації через месенджери. Це технологічний напрям, який дозволяє за рахунок автоматизації та персоналізації істотно збільшувати продажі фактично для будь-якого бізнесу, у якого є нормальна база клієнтів, база передплатників.

Флагмани українського бізнесу, в першу чергу — e-commerce-проекти — використовують можливості email-маркетингу на базовому або середньому рівні. У них є інформаційні і тригерні розсилки, і вони частково вже використовують персоналізацію в своїх повідомленнях, сегментацію аудиторії і т.д. Але можливостей там набагато більше. У багатьох компаніях малого і середнього бізнесу цей інструмент досі не використовується взагалі. Хочеться, щоб український ринок отримав якісний стрибок, оскільки цей інструмент на базовому рівні використовувати досить просто.

Email-маркетинг для більшості компаній є тим інструментом, який віддає найбільший повернення інвестицій на одиницю вкладених грошей. Адже email-розсилки — це дуже дешевий канал. Якщо у вас невелика база в 10 тисяч адрес, то щомісячна вартість розсилок складе до 1500 грн. Якщо ви пишете якісні листи, робите кілька розсилок в місяць, витрачені гроші гарантовано повинні повернутися в вигляді прибутку від нових клієнтів і повторних продажів. Адже ви працюєте з лояльною аудиторією.


- Чи варто робити акцент на просуванні реклами через месенджери, котрі останнім часом швидко набирають популярність?

Е. Ш.: Все залежить від типу месенджера і завдань бізнесу. Наприклад, Telegram Messenger в Україні поки не став масовим, але непогано покриває аудиторію IT-фахівців, стартап-тусковки, маркетологів.

У той же час Viber налічує понад 10 млн користувачів в Україні, що говорить про його велику популярність. Деякі великі корпорації проводили промо-кампанії через Viber. Так, «Світоч» та «Мівіна» робили брендовані стікери для Viber і домоглися охоплення в кілька мільйонів чоловік.

У Skype є кілька рекламних форматів, динаміка зростання продажів реклами в Skype в Україні дуже хороша. Там є можливості таргетингу за статтю та віком, товарний ремаркетинг та інші формати. Агентство UaMasterза останній рік кілька разів використовувало Skype для розміщення реклами наших клієнтів, ми отримали хороші результати.


- Тобто, чим далі — тим складніше для маркетолога підбирати найбільш оптимальний інструмент просування для конкретного товару і цільової аудиторії?

Е. Ш.: Маркетолог в Діджитал-сегменті повинен бути «Восьмирукого», він повинен добре усвідомлювати, яку частину аудиторії він може дістати через соціальні мережі, кого — через месенджери, з ким комунікувати через email-розсилки, через programmatic-платформи або звичайну банерну рекламу, пошук і т.д. Головне — добре розуміти розподіл зусиль і бюджетів по кожному каналу, і крім цього, не забувати про креатив як центральний елемент всіх рекламних кампаній.


- Щоб стати подібним «Восьмируким Шивою», бути в курсі всіх новітніх трендів, чи достатньо маркетологу раз на рік прийти на iForum і прослухати всі доповіді на потоці?

Е. Ш.: Це залежить від того, який рівень знань і досвід уже є у маркетолога. Я б рекомендував прийти обов’язково на iForum, оскільки ми будемо давати їжу для ідей, говорити про те, що компаніям робити в наступні 12 місяців, розповідати про тренди. Крім того, я рекомендую ходити на профільні та галузеві конференції, які зачіпають інструменти в сегменті Діджитал.

Якщо ж маркетолог відчуває, що у нього є проблеми в системності, розумінні інструментів інтернет-маркетингу, оцінці ефективності, я рекомендую пройти довгострокову програму навчання. У Києві є кілька шкіл, які дають курс подібних знань. Одна з них — Школа цифрової реклами UaMaster. Головне, правильно визначитися, які знання вам потрібні. Це може бути великий курс по інтернет-маркетингу, де розбирають детально всі інструменти, або спеціалізований курс за контекстом, за email-маркетингу, по веб-аналітиці і т.д. Найкоротший курс — 8 занять по 2,5 години, найбільший — 26 занять, 70 годин навчання.


І дуже важливо, крім відвідування конференцій і навчання, стежити за новинами на ринку. Для цього досить читати профільні інтернет-сайти і не забувати переглядати новини ключових рекламних гравців, таких як Google, Facebook, Yandex та інших. Кожен з них ледь не щомісяця додає новий інструментарій, нові тактичні рішення і сервіси. Інформацію про це публікують регулярно, просто потрібно не лінуватися читати.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію

Коментарі (1)

  • Richardskege (анонімно) 13 травня 2017, 03:06 ссылка
    Связь с нами:
    Skype - maksimovgenya
    Qip (icq) - 248923748
    сайт - напишите нам, мы отправим Вам все контакты.

    Сайт не указываем дабы не сочли за спам. Просто свяжитесь с нами и узнайте подробности либо за&#
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

25 квітня в Києві вдесяте пройде iForum — найбільша ІТ-конференція

24 квітня 2018, 10:33

Керування креативною компанією — шлях до успіху чи банкрутства?

5 червня 2017, 15:07

Що потрібно знати стартаперам відразу, щоб не шкодувати потім

5 червня 2017, 11:54

Останні новини за сьогодні: