Новини / Бізнес / Повернення додому: електровози для «Укрзалізниці» зроблять у Луганську
15 травня 2013, 18:14
Розмір шрифта: А А А

Повернення додому: електровози для «Укрзалізниці» зроблять у Луганську

Повернення додому: електровози для "Укрзалізниці" зроблять у Луганську, електровози, Укрзалізниця, випуск
Повернення додому: електровози для «Укрзалізниці» зроблять у Луганську

Програма російського «Трансмашхолдингу» з виробництва електровозів для «Укрзалізниці» знову коригується. Замість Новочеркаського заводу локомотиви для вітчизняних залізниць буде випускати «Луганськтепловоз».

Замовлення на триста локомотивів для українських залізничників знову переноситься. Нагадаємо, що, згідно з підписаним в кінці 2011 року контрактом з російським «Трансмашхолдингом», така кількість електровозів повинна була вироблятися на потужностях Новочеркаського заводу (Россії). «Укрзалізниця» збиралася отримати 230 вантажних електровозів постійного струму 2ЕС4К і 70 машин, що працюють на змінному струмі, 2ЕС5К. Але запустити його в роботу так і не вдавалося через проблеми з фінансуванням.
Сьогодні ж влада каже про те, що локомотиви будуть випускатися в Україні, на «Луганськтепловоз», що також належить «Трансмашхолдингу». «В Україні жоден завод не виробляє вантажні електровози. У зв‘язку з цим ми провели переговори з власниками та керівництвом компанії» Трансмашхолдинг «і генеральним директором» Луганськтепловозу «, щоб організувати виробництво цих локомотивів в Луганську. Таке добро є, і якщо буде прийнято урядом рішення, з другого півріччя наступного року ми зможемо почати виробництво цих електровозів у Луганську», — заявив міністр інфраструктури Володимир Козак.

За його словами, спочатку ступінь локалізації складе близько 30%, а вже в 2015 році локалізація локомотивів постійного струму досягне 90%, а змінного — 65%. «До цього часу близько 20 підприємств України повинні будуть збільшити продуктивність у 2-4 рази. У 2015 році ми зможемо вийти на 100 локомотивів на рік. Наступного тижня буде прийнято рішення про джерела фінансування цього проекту», — сказав глава Мінфраструктури.
Отримати коментар «Трансмашхолдингу» не вдалося, проте в «Луганськтепловозі» інформацію Мінінфраструктури підтвердили. За даними прес-служби підприємства, 16 травня на завод прибуває перший заступник генерального директора «Укрзалізниці» Микола Сергієнко, а також 30 керівників підприємств, які будуть задіяні у виробництві електровозів. «На цій зустрічі планується ухвалення програми виробництва електровозів 2ЕЛ4 і 2ЕЛ5 для» Укрзалізниці «у кількості 300 одиниць до 2016 року», — зазначив представник підприємства.
Спочатку ступінь локалізації складе близько 30%, а вже в 2015 році локалізація локомотивів постійного струму досягне 90%, а змінного — 65%.

Такий хід подій викликає деякий подив, оскільки ще зовсім недавно «Укрзалізниця» марно намагалася домовитися про залучення фінансування з російськими банками. Тим більше, що виділити настільки значну суму (близько 2 млрд дол) для закупівлі рухомого складу в РФ був готовий далеко не кожен банк. Однак переговори провалилися, і контракт завис у повітрі. Експерти вважають, що на хід діалогу з «Трасмашхолдінгом» вплинув дебютний випуск єврооблігацій залізниць на суму 500 млн дол
«Дійсно, таке рішення йде в розріз з політикою» Трансмашхолдингу «з розділення спеціалізації, у якій» Луганськтепловозу "відведено місце з виробництва тепловозів. Є кілька причин, по яких могли початися переговори з перенесення місця виробництва до Луганська. По-перше, стало зрозуміло, що «Укрзалізниця» має високі перспективи розмітити облігації під ставки, нижчі за ті, які пропонували російські банки. Як стало сьогодні відомо, з урахуванням пут-опціону проти приватизації, Укрзалізниця в змозі брати в борг на ринку Євробондів під 9,5%. Ще рік тому йшлося про перспективу випуску євробондів зі ставкою 12%, так що результат розміщення — більш ніж вдалий. Оскільки кредити російських банків вже не є необхідною умовою проведення угоди, у «Укрзалізниці» з’явилися додаткові аргументи на переговорах з «Трансмашхолдингом», — сказав центру транспортних стратегій старший аналітик компанії «Арт Капітал» Олексій Андрейченко.
Він також додав, що «Луганськтепловоз» може збирати аналоги новочеркасських електровозів з російських комплектуючих на своїх потужностях, і з часом локалізація виробництва може перевищити спочатку заявлені 30%. До того ж перенесення виробництва в Україну також узгоджується з основним лейтмотивом програми активізації економіки України на 2013-14 роки, коли з багатьох видів техніки перевага буде віддаватися українському підприємству.
«З точки зору» Трансмашхолдингу «було б правильніше дотримуватися своєї стратегії спеціалізації виробництва, але якщо мова піде про те, що вони можуть втратити контракт взагалі, то виробництво на базі» Луганськтепловозу «є прийнятним компромісом. Все-таки вигода від такого виробництва повернеться російському власникові», — підкреслив Андрейченко.
Однак питання вартості продукції і фінансування поки що залишаються відкритими. Адже 500 млн дол, які вдалося залучити «Укрзалізниці», буде явно недостатньо для виконання всієї програми закупівлі локомотивів. А тут уже мова йде не тільки про контракт з «Трансмашхолдингом», але і з угодами з російською «Сінара» на постачання 50 машин 2ЕС10 і грузинським «Електровозостроітель», який планує випустити для Держадміністрації 110 локомотивів ВЛ11М6.
Але, на думку аналітиків, «Укрзалізниця» надалі продовжить розміщення єврооблігацій, що дає їй шанс залучити близько 1 млрд дол «Більшому об'ємом розміщення перешкодила жорстка позиція компанії по прибутковості.» Укрзалізниця «не пішла на поводу у частині ринку і відмовилася підвищувати прибутковість вище 9,5%. Якби прибутковість випуску склала 9,75% -10,0%, не виключено, що ми б стали свідками випуску на 750 млн — 1 млрд дол У той же час, не виключено, що ми побачимо дорозміщення цих паперів у середньостроковій перспективі», — повідомив Центру транспортних стратегій фахівець відділу продажів боргових цінних паперів Dragon Capital Сергій Фурса.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

В Укрзалізниці сказали, на які потяги подорожчають квитки

31 травня 2017, 16:14

Укрзалізниця не збирається припиняти пасажирське сполучення з РФ

25 травня 2017, 16:32

Укрзалізниця подовжить маршрути кількох потягів до Затоки

25 травня 2017, 10:06

«Укрзалізницею» за кордон: куди і за скільки можна поїхати на поїзді

19 травня 2017, 13:44

Останні новини за сьогодні: