Новини / Бізнес / Як утримати середній чек ресторану під час кризи
25 червня 2014, 10:44
Розмір шрифта: А А А

Як утримати середній чек ресторану під час кризи

Як утримати середній чек ресторану під час кризи, ресторан, чек, криза, концепція
Як утримати середній чек ресторану під час кризи

Найбільш цікаві та дієві прийоми, щоб привернути, захопити і утримати гостей ресторанів у кризовий період

Політична та економічна нестабільність призвела до зниження кількості відвідувачів у ресторанах і підштовхнула до боротьби за відвідувача. За відгуками опитаних рестораторів, передумови майбутнього падіння були помітні ще в грудні, коли 90% компаній скасували проведення новорічних корпоративів. Зниження числа відвідувачів приблизно на 17-30% спостерігалося в січні-лютому, в період загострення політичної ситуації.

У березні-квітні «по людях» активність повернулася у звичний стан і досягла показників аналогічного періоду минулого року. Однак середній чек зменшився на 10-20%, що разом з падінням курсу гривні призвело до зниження прибутку. Ситуація невизначеності змусила рестораторів активізувати маркетингові «фішки», які дозволяють залучити й утримати відвідувачів у ресторані. Про найцікавіші з них — у журналі «Твій номер» №6/2014, який мобільний оператор «Київстар» випускає для малого і середнього бізнесу.

Підсилюємо концепцію

Нестандартна концепція вже сама по собі є «гачком» для клієнта. І один із способів привернути і утримати відвідувачів — максимально посилити її і підтримувати. Наприклад, у ресторанах, концепція яких заснована на приналежності до певної країни, основний «гачок» — рефлексія, спогади відвідувачів про час, проведений в цій країні. Більшість гостей — це люди, які мандрували по світу і долучилися до світової культури. «Як приклад можу навести чеські ресторани «Старомак», «У Голема», «Кульгавий Пол». Тут гості отримують той же набір вражень, який забезпечить їм поїздка в Чехію. Деталі інтер‘єру, кухня, традиції обслуговування — все це пробуджує спогади про те, як там було добре: відпочинок, голова нічим не забита, красиво, пиво свіже. А ті, хто ніколи не був у тій же Чехії, перебуваючи в такому ресторані, відчують всю палітру вражень, з-за якої варто туди їхати», — каже Юрій Семенов, ресторатор (12 ресторанів у Києві та Одесі). Але тут є своя складність. Вийшовши на вулицю, гість виявляється в Україні. Тому враження, які людина отримує в ресторані, повинні бути як можна яскравіше, щоб протистояти навколишній дійсності.

Безперервно спілкуємося

Найбільш ефективними для залучення клієнтів, з досвіду Антона Білецького, співвласника фан-бару «Банку» та кафе-дайнера «Жовток», є правильні PR-матеріали та відгуки. «Стаття про майбутню подію (відкриття закладу, зміна меню) на правильному ресурсі, наприклад, The Village, може різко подвоїти потік гостей. Масові позитивні відгуки про заклад в соцмережах також значно збільшують потік відвідувачів», — говорить він. А один з найбільш дієвих інструментів для збільшення середнього чека, його досвіду, — внутрішнє промо. Так, позиції меню, розміщені на сетах, афішах, лайтбоксах всередині закладу продаються вдвічі краще за інших.

Тримаємо ніс за вітром

Для залучення додаткової уваги до закладу є ще один спосіб: оперативно реагувати на події, що відбуваються. «Напередодні Олімпіади в Сочі ми організували в «Криївці» виставку робіт російського художника, яка була заборонена як «русофобська» на території Росії. А після «ночі гніву» у Львові зробили плакати із закликом «Не будь варваром — не руйнуй своє місто» і розмістили їх в центральних локаціях мережі«, — розповідає Роман Кучкуда, менеджер зі зв’язків з громадськістю холдингу емоцій»!FEST» (холдингу належить 37 закладів у Львові та інших містах, у тому числі і знаменита «Криївка»).

До цієї ж групи методів можна віднести всілякі заходи, приурочені до національних і релігійних свят. Їх з успіхом використовують найбільш автентичні заклади цього холдингу. «Це, наприклад, передвеликодні події: майстер-класи з розпису пасхальних яєць і випікання пасок. В цьому році вперше організували фестиваль «Обливаний понеділок» — іграшку для львів‘ян і гостей міста», — розповідає Роман Кучкуда.

Також залучити й утримати відвідувачів допоможуть заходи, які демонструють активну громадянську позицію. «В «Копальні кави» проходять презентації кліпів, присвячених пам’яті подій зими 2013-2014 рр. Також пройшов захід заради допомоги у подоланні стереотипів «Зі Сходу на Захід». Ми приймали у Львові студентів зі Сходу», — ділиться досвідом Роман Кучкуда.

Залучаємо до гри

Для підвищення середнього чека можна розробляти різного роду акції з розіграшем призів. «Нещодавно в «Старомак» запустили акцію «Щедрий четвер». Сенс в тому, що в кінці вечора методом розіграшу вибирається стіл-переможець, вечеря за якими платить заклад. Тобто все, що було замовлено, «стіл» отримує безкоштовно. У кожного є рівні шанси посидіти «на халяву», і це стимулює замовляти більше, сподіваючись не платити. В такі вечори середній чек зростає на 10-15%», — говорить Юрій Семенов.

Приділяємо увагу дітям

Ставка на спільне сімейне дозвілля є теж непоганим методом залучити відвідувачів у складні періоди. Наприклад, організація спеціальних дитячих та дитячо-батьківських івентів або організація дозвілля дітей всередині закладу, поки батьки відпочивають. Як розповіла Наталія Роздобудько, засновник «Школи смаку для дітей», за останні 2-3 місяці зросла кількість ресторанів, які звернулися з проханням організувати дитячі заходи вихідного дня. «Наприклад, у джаз-рок кафе «Франко Рояль» це формат суботніх кулінарних майстер-класів для дітей, де малюки вчаться готувати солодощі та інші прості страви», — говорить вона.

Підтримуємо прагнення до знань

У містах з багатою історією можна робити ставку на її вивчення, зв‘язавши краєзнавчий аспект концепцією закладу. «Під егідою чеських ресторанів «Старомак» і «У Голема» ми організовуємо екскурсії чеським місцях Києва, яких, як виявилося, у столиці багато. Саме тут Гашек писав перші глави «Пригод бравого солдата Швейка», а на одній з центральних київських вулиць був розташований цілий чеський квартал. Після екскурсії гості запрошуються в ресторан на безкоштовний келих пива. Далі класика жанру. Субота, приємний вечір, випивши один келих, гості не поспішають піти і замовляють ще», — розповідає Юрій Семенов.

Тримаємо ціну

За відгуками рестораторів, зараз один з кращих способів утримати відвідувачів і рівень середнього чека — збереження ціни на колишньому рівні без зниження якості, незважаючи на падіння курсу гривні і, як наслідок, подорожчання продуктів, особливо імпортних. Секрет простий — відвідувач, бачачи звичні ціни, автоматично робить стандартне «докризовий» замовлення. «Як варіант, наскільки це можливо, «перекомплектувати» страви і напої, замінюючи імпортні продукти вітчизняними відповідної якості, постачальники яких поки ще утримують ціни на колишньому рівні», — говорить Антон Білецький.

Розважаємо

Після тимчасового затишшя знову заявили про свою актуальність і музичні івенти. "У фестиваль-ресторації «Диван» концерти щодня. Будь-яка група клубного формату, яка приїжджає в Україну, грає в «Дивані». В рамках культурного життя міста проводять презентації і читають свої твори письменники і поети. Графік розписаний на кілька місяців вперед. Також є домовленості з різними шоу і досвід співпраці з кінофестивалем «Молодість» і поетичним фестивалем «Київські лаври», — розповідає Юрій Семенов.

Сподіваємося на позитивне туристичне майбутнє

Тимчасове зниження потоку відвідувачів у зв’язку з ситуацією в країні можна вважати і позитивним з точки зору майбутньої туристичної привабливості України. Заклади, які спочатку були розраховані на туристів, в тому числі і іноземних, у перспективі сподіваються надолужити згаяне. «Кількість відвідувачів наших закладів зменшилася порівняно з торішнім сезоном. Це було передбачено, але ми розуміємо, що в перспективі це не так погано. Якщо зараз деякі туристи бояться приїжджати в Україну, то згодом, віримо, вона стане особливо популярною», — каже Роман Кучкуда.

Правила Foursquare для ресторанів

Марія Савченко, власник SMM-школи Internet Культура

Закладу на Foursquare добре знаходять пошукові системи, а значить, користувачі інтернету можуть дізнатися про ресторані, просто відшукавши його через Google.
У мережі існує система рейтингу закладів. Рейтинг залежить від багатьох параметрів, включаючи кількість лайків/дислайков закладів, фотографій, унікальних чекінів.
Важливо розуміти, що створити профіль недостатньо, його ще потрібно просувати.

1. Як ім'я використовуйте назву компанії або бренду
2. Ставте хештегі в оновленнях
3. Використовуйте не менше двох хештегів
4. Регулярно розміщуйте в своєму акаунті знижки, пропозиції, промо-коди
5. Найкраща реклама — самі покупці. Стимулюйте залишати відгуки і викладати свої фото з ресторану
6. Використовуйте всі можливості сервісу. Викладайте відео
7. Відповідайте на всі коментарі, які залишають до ваших фото/відео
8. Використовуйте згадки з допомогою «@»
9. Публікуйте фотографії з життя закладу
10. Не постіть 5 фото поспіль, не порушуйте правило «1 фото за годину»

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Адміністрація Трампа відновить переговори про врегулювання кризи в Україні

29 травня 2017, 14:00

Останні новини за сьогодні: