Новини / Бізнес / В Україні набирає обертів виробництво автомобілів
10 лютого 2017, 16:58
Розмір шрифта: А А А

В Україні набирає обертів виробництво автомобілів

В Україні набирає обертів виробництво автомобілів, Укравтопром, виробництво автомобілів, комерційні автомобілі
В Україні набирає обертів виробництво автомобілів

За перший місяць 2017 року українські заводи випустили майже 400 машин і автобусів.

Цей показник виявився на третину більше, ніж у січні 2016 року, повідомляє галузева асоціація Укравтопром.

Левова частка серед усіх вироблених машин припала на легкові автомобілі – 300 одиниць. Цей показник виявився на 34% більше, ніж у січні минулого року. Варто відзначити, що всі вони зроблені під брендом Skoda на заводі Олега Боярина Єврокар.

Крім легкових машин в країні було вироблено 59 комерційних автомобілів (на 8% менше, ніж роком раніше). Всі ці машини зійшли з конвеєра ЗАЗ. А також 35 автобусів, що в сім разів більше січня 2016 року.

Січень ніколи не був показовим, або формує загальну тенденцію місяцем для українського автовиробництва, розповідає директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников. З ним погоджується керівник департаменту громадських зв‘язків компанії Єврокар Олена Чепіжко і додає, що складно назвати зростанням цифри, що відображають затяжну стагнацію української автомобільної промисловості. Адже в минулому році виробництво легкових автомобілів впало на 23%. Тому зараз більшість українських підприємств перебувають у режимі очікування поліпшення умов існування.

Зростання січневого виробництва, за словами Чепіжко, зумовлений наступними факторами: дуже низькою порівняльною базою попередніх періодів, яка, безумовно, спотворює реальну ситуацію і початком реанімації споживчих настроїв. Зокрема – стабільністю курсу валют. «Тим не менш, потенціал підприємства залишається набагато вище реалізованих обсягів виробництва», — говорить вона.

У цьому році на заводі Єврокар почнеться випуск чотирьох нових моделей. Основний прем’єрою наступного року в Єврокарі називають кросовер Skoda Kodiaq, який буде в продажу з весни. В цей же час очікується старт продажів оновленої версії Skoda Octavia, а влітку з‘являться нові версії моделей Rapid і Spaceback.

У компанії Укравто результати виробництва Запорізького заводу прокоментувати не змогли.

Старший аналітик ІК «АРТ Капітал» Олексій Андрейченко розповідає, що ЗАЗ продовжує працювати на мінімальних обсягах. Так як підприємство чекає новини з полів, щоб зрозуміти, коли буде сенс повноцінно запускати конвеєр.

В цілому автовиробництво продовжує залишатися на дуже низькому рівні. У минулому році частка імпорту на українському ринку нових автомобілів склала 94%, тому нічого дивного, що автовиробництво «марніє». Якщо додати ще й частину б/у машин, то частка українських автомобілів падає нижче 5%.Нагадаємо, усього за 2016 рік в Україні було вироблено близько 5 тис. машин та автобусів, що на третину менше результату 2015 року.

Овсянніков розраховує на позитивну динаміку автовиробництва у цьому році. Але на жаль, объемообразующие конвеєри все ще простоюють. «Ті показники, які ми маємо по січню, говорять тільки про те, що вітчизняний автопром завантажений менш ніж на 1,5% від своїх можливостей», — пояснює він.

Розвиток українського автопрому піддається багатьом ризикам, вважає Чепіжко. Серед головних загроз – нестабільна економічна ситуація в країні, низький споживчий попит і сумнівні законодавчі зміни. «Автовиробництво безпосередньо залежить від обсягів ринку, тобто попиту, який постійно піддається зовнішнім факторам», — говорить вона. Так, 2016 рік пройшов під егідою протекціонізму б/у автомобілів, і такі законопроекти множаться в геометричній прогресії. Подібні розгойдування автомобільного ринку безпосередньо впливають на попит нових машин і, як наслідок, на виробництво. “Ми сподіваємося, що повернути вектор у бік відновлення автовиробництва можливо. Однак, на жаль, ніяких передумов до цього поки немає", — констатує Чепіжко.

За словами аналітика, єдиний рецепт підтримати галузь – це створити тимчасові преференції для вітчизняного виробника, щоб вони змогли наростити продажі і знизити собівартість виробництва своєї продукції. «Я сумніваюся, що Україна піде таким шляхом, тому що у нас є зобов’язання і в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС та в рамках СОТ», — говорить аналітик.

Тому варто почати мислити в новому напрямку — створення галузі, яка розвивається краще в рамках либерализированной торгівлі, так як орієнтована не на український ринок, а на сусідні. Для цього плану необхідно залучити стратегічних інвесторів з США, ЄС та Японії, щоб створити тут майданчики зі складання автомобілів для ринку Європи, вважає Андрейченко. Однак, це процес декількох років і поки навіть не ясно, наскільки він реалізуємо зовсім. «Можливо, Україна найближчим часом буде розвивати виробництво автокомпонентів для Європи і Японії замість автомобілів», — резюмує аналітик.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: