Новини / Бізнес / Українські споживачі не розуміють, за що вони платять на пошті
4 червня 2012, 09:32
Розмір шрифта: А А А

Українські споживачі не розуміють, за що вони платять на пошті

Українські споживачі не розуміють, за що вони платять на пошті, кур'єрська доставка, посилка, DHL Express, Укрпошта
Українські споживачі не розуміють, за що вони платять на пошті

Оператори ринку кур‘єрських послуг не поспішають пояснювати клієнтам структуру ціни на свої послуги

«Багнет» продовжує серію публікацій, присвячених ринку кур’єрських послуг. Нагадаємо, раніше журналісти ІА «Наш продукт» спільно з експертами Центру споживчого контролю «ЧЕК» з‘ясовували ціни на послуги деяких операторів ринку поштових перевезень

Ми оприлюднили ціни та умови відправлення посилки з Києва в Берлін і назад (з розрахунком в Києві). Як виявилося, у найбільших українських операторів ринку кур’єрської доставки умови і діапазон цін істотно відрізняються. Нагадаємо, ми намагалися відправити посилку з друкованим виданням в м‘якій обкладинці вагою 2 кг і умовної вартістю 1 тис. грн. Після цього ми цікавилися, скільки буде коштувати відправка аналогічної кореспонденції з Берліна до Києва з розрахунком в Німеччині. Для цього журналісти перевірили умови чотирьох великих європейських операторів — DHL, FedEX, UPS і TNT, представлених і в Україні.

Як вдалося з’ясувати, з Києва в Берлін найдешевше відправити експрес-посилку через компанію FedEX — 650 грн. При цьому альтернативної доставки (не швидко, але й не дорого) у цієї компанії немає. З Берліна до Києва ця компанія перешле аналогічну посилку з оплатою в Німеччині за 170,70 євро (якщо це експрес-доставка). І 155 євро, якщо це звичайна доставка.Найдорожче обійдеться доставка посилки з України до Німеччини (з числа названих вище кур‘єрських фірм) через компанію DHL. Відправити посилку з Києва в Берлін з розрахунком в Києві обійдеться споживачеві в 1190 грн. Причому альтернативного (за термінами і цінами) варіанту доставки до Німеччини ця кур’єрська служба теж не надає. Експрес-доставка посилки з Берліна до Києва з розрахунком там стоїть 117,78 євро (якщо вміст посилки не призначено для продажу), і 141,25 євро для комерційної кореспонденції. При цьому звичайна доставка з Берліна до Києва обійдеться в 30 євро.Звідки така різниця в тарифах на доставку, ми поцікавилися у представників української «дочки» DHL.Ось що нам повідомила головний спеціаліст з ціноутворення DHL Express в Україні Олена Яковлєва: «Тарифи DHL Express України включають доставку«від дверей до дверей», яка, в свою чергу, складається з витрат на перевезення в пункті відправлення, витрат на доставку авіатранспортом в найкоротші терміни в країну призначення, витрат на перевезення в пункті призначення, а також інших комерційних витрат».«Зміни цін на паливо приводять до коливань цін у транспортній індустрії, в зв‘язку з чим до тарифу застосовується паливна надбавка, яка може збільшуватися, зменшуватися або відсутні, в залежності від вартості палива. Для надійності та безпеки транспортування вантажів DHL Express України використовує власний Боїнг 737. У доповненні до транспортних тарифів існує набір додатковий послуг і зборів — пакувальні матеріали, страховка, суботня доставка та інше», — сказала Олена Яколвлева.За її словами, вартість послуг DHL Express України на доставку конкретно вантажу «визначається тарифною таблицею, виходячи з тарифної зони (країни доставки) і ваги відправлення».У компаніях FedEX, UPS і TNT поки нам не змогли пояснити, як вони підходять до ціноутворення і яка структура цін на ту чи іншу доставку.

У свою чергу, за словами координатора ЦПК «ЧЕК», керівника проекту «Україна для гостей» Ігоря Каневського, про непрозорість ринку кур’єрської доставки свідчать кілька чинників.«По-перше, в ході споживчої експертизи були ситуації, коли менеджери кур'єрських компаній на один і той же заданий параметр кореспонденції для відправки називали різні цифри. Така неузгодженість може ввести клієнта в деяке замішання. По-друге, журналісти стикалися з тим, що калькулятори на сайтах деяких компаній видають одну вартість, а менеджери в ході телефонної бесіди — іншу. Крім цього, для звичайного споживача взагалі незрозуміло, з чого складається ціна відправки. Чому вона, наприклад, коштує 170 євро, а не, скажімо, 200 євро або 160 євро. Все це наштовхує на думку, що тарифи деяких операторів можуть виявитися необгрунтовано завищеними», — сказав Ігор Каневський.

При цьому експерт підкреслив, що вартість послуг деяких вітчизняних операторів ринку, наприклад «Укрпошти», є більш щадними для споживчих гаманців. Хоча якість послуг від вітчизняних компаній поки що не завжди дотягує не європейського рівня.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Укрпошта відновила оплату комуналки без комісій

16 травня 2017, 17:19

«Укрпошта» ввела послугу бюджетної доставки

11 травня 2017, 10:05

Останні новини за сьогодні: