Новини / Бізнес / Удар в спину: інтернет переманює покупців одягу у традиційної торгівлі
26 вересня 2013, 08:04
Розмір шрифта: А А А

Удар в спину: інтернет переманює покупців одягу у традиційної торгівлі

Удар в спину: інтернет переманює покупців одягу у традиційної торгівлі, онлайн-торгівля, рітейл, одяг, Державна реєстраційна служба
Удар в спину: інтернет переманює покупців одягу у традиційної торгівлі

Розвиток онлайн-торгівлі в Україні призвів до погіршення показників роботи традиційного рітейлу. У цьому році нові інтернет-магазини плодяться як гриби після дощу. Найбільш помітно розвивається сегмент віртуальних магазинів одягу. Їх активізація вже стала одним з факторів зниження відвідуваності торгових центрів та одегового роздробу.

Онлайн-торгівля приваблює багатьох підприємців відносно низьким порогом входу, а також можливістю платити мінімальні податки. За перші сім місяців цього року в Україні зареєстровано понад 1500 нових інтернет-магазинів. Це в півтора рази більше, ніж з‘явилося за весь минулий рік.

«І це не дивно, адже зараз люди дорожать своїм часом, і багато хто здійснює покупки, не виходячи з дому», — пояснює значні темпи розвитку галузі директор департаменту держреєстрації юросіб та фізичних осіб-підприємців Державної реєстраційної служби україни Олександр Барбелюк.

За даними Кредитпромбанку, обсяг ринку електронної комерції України в 2012 році склав $1,59 млрд. Тільки за минулий рік ринок виріс на 45%. В середньому, за рік один інтернет-покупець набуває товарів на $714. Якщо виходити з цього, близько 2,1 млн українців регулярно купують що-небудь в Мережі. Головними перевагами таких покупок є: книги — 27% від загального числа покупок, побутова техніка — 15%, одяг — 14% і спортивні товари — 13%.

Саме одяговий сегмент онлайн-торгівлі розвивається найбільш активно, залучаючи нових гравців і демонструючи величезний ріст обороту. Так, продажі одного з найбільших одягових онлайн-магазинів МodnaKasta в минулому році зросли в 15 разів. На початку цього року у цього проекту з’явилося відразу два серйозних конкурента — найбільший скандинавський онлайн-торговець одягом StylePit і новий вітчизняний проект TOPMALL. Досить розкручені в Європі скандинави мають намір взяти наш онлайн-роздріб штурмом. В Україні компанія розраховує протягом року вийти на показник 600 замовлень в день і продавати товарів майже на 200 млн грн щорічно. Другий проект — це стартап з амбіціями, який фонд TA Venture дружини Сергія Тігіпка Вікторії вклав близько $5 млн. Інвестор планує вивести магазин на самоокупність за три роки.

Зростаюча популярність продажів в інтернеті загрожують обвалом нинішніх показників відвідуваності ТРЦ
Згідно з прогнозами, в цьому році зростання електронної комерції в Україні становитиме 49%, порівняно з 2012 роком ($2,37 млрд). При цьому одежні торговці в Мережі ведуть себе все більш напористо і винахідливо. Наприклад, використовується наступне ноу-хау — кур'єри доставляють додому по кілька розмірів придбаних покупцем речей. Один з розмірів точно підійде, а це зменшує кількість відмов від покупок.

Розвиток онлайн-торгівлі вже починає псувати показники традиційного одягового роздробу. Адже все більша кількість молодих користувачів відмовляються від покупок речей в «реалі». Зростаюча популярність продажів в інтернеті — один з основних факторів, що загрожують обвалом нинішніх показників відвідуваності ТРЦ. У середньому вони коливаються на рівні від 30 тис. чол в будні до 60 тис. відвідувачів на вихідні. Починаючи з січня 2013 року, відвідуваність столичних ТЦ вже впала. Якщо в червні минулого року по кожному квадратному метру торгових галерей Києва в середньому пройшло близько 1 тис. чоловік, то в червні нинішнього — лише 838. Охолоджує відвідуваність ТРЦ і загальний рівень падіння купівельної спроможності громадян.

Тим не менш, вже зараз успіх онлайн-торгівлі відбивається на ситуації в офлайн-ритейлі. Рівень вакантності, що підігрівається запуском нових торгових молів, може в цьому році зрости з-за відходу торговців, не витримують конкуренції з онлайном. Продовження зростання популярності онлайн-торгівлі може створити проблеми з продажами для старожилів торгово-розважальної галузі, які з усіх сил буде прагнути зберегти обсяги продажу хоча б на поточному рівні. На цьому фоні все більш поширеною стає змішана схема плати за оренду. Її суть у тому, що орендарі платять власнику ТРЦ як фіксовану суму, так і відсоток від товарообігу, щоб розділити з ним ризики.

Незважаючи на дуже активне зростання е-комерції, частка інтернет-роздробу в загальних обсягах роздрібних продажів поки невелика — 1,5%. Проте, потенціал зростання надзвичайно великий. Так, наприклад, у Великобританії частка e-commerce в сукупному обсязі роздробу становить 13%. Гальмує розвиток нашого ринку недовіру аудиторії до інтернет-магазинів, з-за чого домінує оплата товару готівкою. Хоча використання пластикових карт для оплати покупок в Мережі і продемонструвало більш ніж двократне зростання порівняно з 2011 роком, їх частка не перевищує 4%.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Що можна собі дозволити на мінімальну пенсію в Україні: чому так мало

2 лютого 2017, 08:27

Останні новини за сьогодні: