Новини / Бізнес / Банки перетворюються на інтернет-магазини
2 березня 2013, 08:22
Розмір шрифта: А А А

Банки перетворюються на інтернет-магазини

Банки перетворюються на інтернет-магазини, кредит, інтернет-магазин, інтернет-кредит, персональні дані, банківські послуги
Банки перетворюються на інтернет-магазини

Оформити заявку на отримання кредиту стає так само просто, як купити в інтернет-магазині побутову техніку або новий смартфон. Адже банки один за іншим відкривають онлайн-вітрини, які дозволяють замовляти фінансові послуги. Однак, додому, на відміну від інтернет-магазинів, фінструктури свої «продукти» не доставляють. Тому, отримавши позитивне рішення від банку, за грошима клієнтам доводиться вирушати у відділення.

За підрахунками «Вільної преси» сервіси оформлення онлайн-заявки на одержання кредиту готівкою або кредитної картки на даний момент пропонують близько 20 банків з 35, що входять до групи найбільших і великих за рейтингом НБУ. Середні і малі банки також досить активно впроваджують подібні функції.

Приховані механізми інтернет-кредитів

У багатьох випадках онлайн-заявка на отримання позики, по суті, є формою замовлення телефонної консультації з менеджером банку. А сервіси різних фінустанов відрізнятися між собою ступенем деталізації заявки і швидкістю реакції банківських менеджерів на яке надійшло звернення.
«Онлайн-заявка дозволяє заощадити час банківського фронт-офісу і займатися тільки тими клієнтами, які пройшли попередній відбір колл-центру, — розповів «Вільній пресі» маркетинг директор CityCommerce Bank Олексій Санніков. — Крім цього, існує вид заявки, в яку клієнт вносить не тільки контактні дані для консультації по телефону, але і більш повну інформацію для аналізу, що дозволяє заздалегідь отримати рішення про кредит. Однак воно не буде остаточним, поки через відділення не пройдуть оригінали документів. Втім, заповнення таких заявок в мережі сприймається багатьма клієнтами неоднозначно через побоювання компрометації персональних даних».

Для завсідників інтернету скористатися онлайн-сервісами замовлення банківських послуг не складе великої праці. «Клієнт на сайті банку або фінансового посередника заповнює заявку, де вказує унікальні дані для ідентифікації особи, необхідну суму і середньомісячний дохід, — розповів «Вільній пресі»про стандартний алгоритм дій начальник управління роздрібних продажів фізичним особам АТ «Ерсте Банк» Дмитро Гавріков. — Банк обробляє заявку, перевіряє достовірність зазначених даних, в тому числі за допомогою бюро кредитних історій. В залежності від внутрішніх процедур кожного банку, до отримання позитивної або негативної відповіді проходить від 2 хвилин до 24 годин».

Зокрема, в Альфа-Банку за інформацією керівника по розробці кредитних продуктів Альфа-Банк (Україна) Олександра Алимова за заявкою, поданою в робочий час, рішення приймається протягом декількох хвилин.

Якщо рішення позитивне — клієнтові призначають зустріч. У разі відмови на адресу електронної пошти направляється повідомлення про неможливість видати кредит у даний час.
У CityCommerce Bank заявки потрапляють до фахівців колл-центру, які контролюють статус обробки запиту аж до видачі кредиту або скасування угоди. Фахівці колл-центру телефонують клієнту на протязі 2-ух годин з моменту надходження заявки або в зазначений клієнтом час і проводять первинну співбесіду для з‘ясування відповідності параметрам продукту. Якщо попередня оцінка буде задовільною для банку, клієнту призначать зустріч в зручному для нього відділенні.

За відгуками споживачів в ході телефонної співбесіди, яке йде після відправлення заявки, часто доводиться повторювати все, що вже було вказано в анкеті, і повідомляти багато додаткових деталей. Тому, щоб не викладати «всю таємницю» перед своїми співробітниками в офісі або попутниками в маршрутці, краще спочатку вказати найбільш зручний час для дзвінка банківського менеджера. Багато форм заявок допускають таку можливість. На жаль, не всі банки та фінансові посередники реагують на заявки клієнтів досить оперативно. Іноді у відповідь дзвінок надходить тільки через кілька днів. Буває, що реакція на звернення відсутній зовсім.

Якщо «телефонний етап» пройдено успішно — клієнта запросять в банківський офіс, де на формальні процедури може піти до 1,5 годин часу. «Візит до відділення є обов’язковим у будь-якому випадку, — пояснює Олексій Санніков. — Адже згідно з законодавством, банку необхідно особисто ідентифікувати клієнта. У відділенні разом з менеджером заповнюється заявка, проводиться скорингова оцінка і виноситься остаточне рішення».

Кому вигідні онлайн-кредити
Не дивлячись на те, що за грошима, так чи інакше, доводиться вирушати в банк, онлайн-кредити дозволяють позичальникам виграти час. Адже замість того щоб роз'їжджати в робочий час по десяткам адрес у різних районах міста потенційний клієнт може направити заявки в ряд банків, дочекатися їх реакції і вибрати найбільш підходящий варіант.
«Інтернет досить прозорий і клієнт вільно може подати заявку відразу в кілька банків. Найчастіше, за кредитом він звертається туди, де швидше за все буде отримано позитивне рішення», — розповів Олександр Алимов. Тому банкам, зацікавленим у розвитку онлайн-каналів продажів, варто проявляти максимальну оперативність.
Незважаючи на те, що онлайн-заявки на одержання кредитів, є досить молодим сервісом, в цій сфері вже діє чимало посередників. «Існує кілька організацій, що виступають в інтернеті в ролі кредитних брокерів. Також працюють ресурси, які разом з моніторингом кредитних ставок впроваджують функціонал розсилки заявок підписаним на цю послугу банкам. Деякі компанії, укладають з банками договори на постачання заявок, які пройшли попередній контроль», — розповів про діяльність таких посередників Олексій Санніков. Скориставшись їхніми послугами, споживач може заповнити одну заявку яка буде оперативно розіслана на розгляд десяткам фінструктур.
За словами Дмитра Гаврикова онлайн-замовленням фінансових послуг в основному цікавляться активні користувачі інтернету 25-45 років, які мають досвід покупок в мережі, а також володіють хоча б мінімальними знаннями в сфері банківських продуктів. У середньому в Ерсте Банк в перебігу дня приходить близько 100 таких заявок.

«Щодня через корпоративний сайт ми отримуємо більше 50 заявок на кредити. Зазвичай вони надходять від клієнтів 30-45 років із середнім рівнем доходу з великих міст з гарним проникненням інтернету, — продовжує Олексій Санніков. — Однак, ще на етапі консультації відсівається більше 70% звернулися. З решти претендентів кредит отримують далеко не всі. Це пояснюється тим, що для зниження дефолтних кредитного портфеля скорингова система банку налаштована на досить сувору оцінку позичальників, значна кількість яких вже має негативну кредитну історію».
Банкам впровадження онлайн-кредитів не менш вигідно, ніж споживачам. Адже, як уже писала «Вільна преса», для оптимізації операційних витрат фінструктури намагаються обслуговувати клієнтів не в банківських офісах, а через дистанційні канали. «Завдяки можливості оформлення онлайн-заявки, знижується навантаження на відділення, що в результаті дозволяє заощаджувати кошти на утримання мережі, — пояснює Дмитро Гавріков. — Крім цього завдяки дистанційному обслуговуванню відбувається збільшення обсягів продажів і розширення клієнтської бази для співпраці в майбутньому».

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Голова НБУ розповів, коли бізнес зможе отримати дешеві кредити

30 травня 2017, 10:57

Високий статус. Чим корисні елітні банківські карти

30 травня 2017, 10:43

Українцям стали менше давати в борг

29 травня 2017, 14:25

Останні новини за сьогодні: