Новини / Бізнес / ВРК: ТБ-реклама в 2011 перевищила 3 мільярди гривень
16 лютого 2012, 21:30
Розмір шрифта: А А А

ВРК: ТБ-реклама в 2011 перевищила 3 мільярди гривень

ВРК: ТБ-реклама в 2011 перевищила 3 мільярди гривень, реклама, телебачення, медіаринок, Всеукраїнська рекламна коаліція, дохід
ВРК: ТБ-реклама в 2011 перевищила 3 мільярди гривень

В кінці січня-початку лютого 2012 були отримані остаточні дані, що дозволяють оцінити обсяг реклами в 2011 році на національних телеканалах в 3 400 млн грн без податків, що означає у відносних величинах 32.6% зростання у порівнянні з 2010 роком. Про це повідомляється в розісланому ВРК прес-релізі.

За фактом виявилося, що багато рекламодавців перенесли значні бюджети на листопад-грудень 2011, звідси зростання заповнюваності і, як наслідок, зростання цін. Крім того, на ринок вийшло понад 60 нових гравців, які, найімовірніше, здійснювали покупки за вищою ціною, ніж існуючі рекламодавці. Оскільки sold-out більшості провідних телеканалів (їх груп) серйозно виріс, то низькопріоритетні класи розміщуваної реклами могли взагалі не потрапляти на ефір, а для великої кількості блоків постановка здійснювалася на принципах аукціону із значними націнками.

Публікуючи на початку грудня підсумкові дані Обсягів рекламно-комунікаційного ринку України в 2011 і прогноз на 2012 рік, дирекція Всеукраїнської рекламної коаліції оперувала фактичними даними рекламної активності в період з січня по жовтень, а також експертними очікуваннями листопада — грудня 2011.
Аналіз ситуації на той момент (у листопаді 2011) не дозволив експертам ВРК підтвердити свій прогноз на 2011 рік, зроблений у грудні 2010, що обіцяв національному телебаченню зростання рекламних доходів у прямій рекламі в 33% і абсолютну цифру 3 400 млн грн без урахування податків.

ВРК в момент публікації оцінювала річний обсяг ТБ-реклами на національних телеканалах цифрою 3 206 млн грн, що давало тільки 25% зростання у порівнянні з 2010 роком. Саме ці цифри і увійшли в підсумкову таблицю.

Однак дійсність, а точніше вже не прогнозовані, а фактичні підсумки розміщення прямої реклами на національних телеканалах в листопаді та грудні 2011 року, показали, що ВРК поквапилася зменшувати свої минулорічні цифри. Як не дивно, прогнози, висловлені в грудні 2010 року, виявилися набагато точнішими (!), ніж зроблені згодом коригування.

«Справедливості заради відзначимо, що в цілому одностайно погоджуючись з безпрецедентністю зростання активності ТВ-рекламодавців в листопаді-грудні, опитані ВРК фахівці медіа ринку давали різні оцінки грошових обсягів, тобто, приводили різні «ціни» такої активності. Отримані ВРК експертні оцінки річних обсягів ринку коливалися в межах 8%-вої похибки, доходячи в максимумі до значення 3 550 млн грн. Ретельно проаналізувавши всі аргументи та експертні дані, виконавча дирекція ВРК віддала перевагу зупинитися на середньому значенні «коридору» оцінок — на цифрі 3 400 млн грн, тим більше, що саме цей обсяг ринку був передбачений експертами ще в грудні 2010, а також (що важливо) тому, що саме такий обсяг ринку був підрахований найбільшою телегрупою країни — StarLightMedia. Ринок ТВ-реклами, нарешті, має шанс отримати консолідовану оцінку своїх обсягів», — зазначив директор ВРК Максим Лазебник.

Даних, що дозволяють переглядати обсяги ринку для інших медіа або нон-медіа каналів рекламних комунікацій, а також прогнози розвитку ринку в 2012 році, у ВРК немає. Таким чином, підсумкові дані для 2011 року та прогноз на 2012 рік будуть виглядати так:

Медіаринок України в 2011 році та прогноз на 2012 рік

  Підсумки 2010 року, млн. грн. Підсумки 2011 року, млн. грн. Відсоток зміни 2011 року до 2010 року Прогноз на 2012 рік, млн. грн. Відсоток зміни 2012 року до 2011 року
ТБ-реклама 2 680 3 521 31.4% 4 037 14.7%
Національне ТБ 2 565 3 400 32.6% 3 910 15%
Регіональне ТБ 115 121 5% 127 5%
ТБ-спонсорство 336 370 10% 425 15%
Реклама в пресі 2 210 2 436 + 10.2% 2 654 9%
Газети 582 689 +18% 762 +10.6%
Журнали 825 874 6% 925 6%
Вкладення, вшивки та ін. 52 57 +9.6% 62 9%
«Замовні» матеріали 629 566 -10% 623 11,70%
Класифайд 122 250 +105%* 273 9,20%
Зовнішня реклама 800 1 000 25% 1 200 20%
Радіореклама 200 271 + 35,5% 312 15%
Національне радіо 160 179 12% 206 15%
Регіональне радіо 40 43 7,50% 47 9.3%
Спонсорство Даних немає 49 Зростання має технічний характер 59 20,4%
Інтернет-реклама 280 440 + 57%* 580 32%
Медіа 165 220 33% 290 32%
Контекстна 115 220 + 91%* 290 23%
Транспортна реклама 108 108 0% 89 10%
Враховуючи indoor-video 4,8 2,6 -45% 3,1 19.2%
Внутрішня реклама 81 81 0% 89 10%
Враховуючи indoor-video  47,5% 40,2% -15% 48 20%
Реклама в кінотеатрах 40 32 -20% 32 0%
ЗАГАЛОМ МЕДІА РЕКЛАМА 6 735 8 259 22,6% 9 442 14,3%

* зростання має технічний характер

Зведена таблиця обсягів рекламно-комунікаційного ринку України — 2011 і прогноз на 2012 рік

  Підсумки 2010 року, млн. грн. Підсумки 2011 року, млн. грн. Відсоток зростання 2011 року до 2010 року Прогноз на 2012 рік, млн. грн. Відсоток зростання 2012 року до 2011 году
Медіареклама 6 735 8 259 +22.6% 9 442 +14,3%
Ринок NON-Media 3 405 3 943 + 16% 4 365 +10,7%
Агентські комісіїї та гонорари 510 600 + 17,6% 660 +10%
ЗАГАЛОМ Рекламно-комунікаційний ринок України 10 650 12 802 + 20,2% 14 447 +13,0%
 

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

«Приват» виходить на ринок лотерей — джерело

1 червня 2017, 21:11

Українській мові — 75% ефіру на телебаченні — Рада прийняла закон

23 травня 2017, 14:16

Розенко пояснив, навіщо виділяти мільярд на перепис

5 травня 2017, 20:22

Свій бізнес: яка справа приносить найбільший дохід

27 березня 2017, 09:48

Останні новини за сьогодні: