Новини / Бізнес / Штрафні санкції можуть збанкротити Турбоатом
14 вересня 2007, 10:50
Розмір шрифта: А А А

Штрафні санкції можуть збанкротити Турбоатом

Штрафні санкції можуть збанкротити Турбоатом, Турбоатом, енергоблок, аварійна зупинка, блок № 3
Штрафні санкції можуть збанкротити Турбоатом

З 26 серпня бездіяльність керівництва підприємства обходиться «Турбоатому» в 2,16 мільйона доларів США на добу.

Як повідомляє видання «Коммерсантъ-Україна» з посиланням на джерело на харківському «Турбоатомі», вже п‘ятнадцять днів керівництво заводу не реагує на інформацію індійської кампанії Nuclear Power Corporation of India про поломку енергоблока #3 АЕС «Кайга». Енергогенератор цього блоку був поставлений харків’янами в рамках контракту, який ОАО «Турбоатом» в 2002 році уклав з індійською стороною на постачання чотирьох турбін К-245 для АЕС «Кайга» і АЕС «РАПП». Сума контракту склала 71 мільйон доларів США.

Підрядчиками «Турбоатома» по цьому контракту виступили ГП «Електротяжмаш», ГП «Харківський приладобудівний завод ім. Шевченка», російський ЗІО «Подольск». Разом з тим, за умовами контракту гарантійні зобов‘язання перед індійською стороною несе «Турбоатом» як генеральний підрядчик. Гарантійні зобов’язання по належного виконання контракту були визначені у розмірі 10% від суми контракту.

Нагадаємо, в ніч з 25 на 26 серпня 2007 року відбулася аварійна зупинка блоку #3 АЕС «Кайга». Причиною зупинки індійські фахівці називають пошкодження текстолітової проставки, унаслідок якої відбувся прорив трубопроводу охолоджування генератора. Винною стороною індійці називають «Турбоатом» — нібито він поставив неякісну продукцію. Причини, проте, можуть полягати і в неправильній експлуатації електрогенераторів. Справжні причини аварії повинна встановити двостороння комісія.

Генеральний директор «Турбоатома» Віктор Субботін говорить, що генератор, що вийшов з ладу, був проведений на ВАТ «Електротяжмаш». «Офіційні претензії ще не поступали, але серйозність ситуації зрозуміла. Провини нашого підприємства в цій поломці немає, але, оскільки постачання було комплексним, «Турбоатом» не може бути осторонь», — пояснив Субботін.

Проте, з моменту повідомлення індійською стороною ОАО «Турбоатом» 26 серпня ніяких конкретних заходів з боку керівництва ВАТ (в.о. гендиректора Віктора Субботіна, головного інженера Е. Льовченко, заступника гендиректора по маркетингу З. Решетова) зроблено не було. Індійській стороні не направлені листи, до Індії не виїхали фахівці заводу. Перша нарада з даної проблеми, як повідомив Субботін, відбудеться на заводі лише в середу, 12 вересня. Тобто, через 17 днів після сповіщення про проблему індійською стороною. Експерти ж вважають, що гендиректор підприємства повинен був вислати ремонтну бригаду до Індії відразу після повідомлення про аварію.

Тим часом, в прес-службі Nuclear Power Corporation of India, що експлуатує АЕС «Кайга», повідомили, що сьогодні «Турбоатом» як генеральний підрядчик зобов‘язаний заплатити індійській стороні штраф у розмірі 7,1 мільйонів доларів. «Турбоатом» за умовами контракту також зобов’язаний відшкодувати збитки у розмірі 90 тисяч доларів за кожну годину простою енергоблока (тобто, 2,16 мільйона доларів в добу). За станом на 11 вересня пеня складає 34,56 мільйона доларів.

Цю суму індійці мають намір стягнути з «Турбоатома». Враховуючи, що 75% акцій ВАТ належить державі, штрафи заводу повинні будуть оплачуватися в основному за рахунок бюджетних коштів.

Згідно міжнародному комерційному праву, у разі недозволеності індійської проблеми всі надходження по міжнародних контрактах «Турбоатома» автоматично списуватимуться для компенсації довга перед індійською стороною. Це означає, що харківське підприємства ризикує повністю піти із зовнішнього ринку. Втрата грошей і ринку підприємством може обернутися безробіттям для 5,000 співробітників заводу і ще декількох тисяч співробітників суміжних підприємств, три з яких також є держпідприємствами і знаходяться в Харкові.

Окремою складовою збитку є утрата репутації харківського підприємства — звістка про ситуацію в Індії і бездіяльності керівництва «Турбоатома» стане відома на всьому світовому ринку.

Бездіяльність Субботіна може нанести пряму і величезну утрату «Турбоатому» і державі. Відповідальність за ситуацію, що склалася, також лежить і на главі ФДМУ Валентині Семенюк, яка, не дивлячись на протести Харківської обласний міськадміністрації, Міпромполітіки і приватних акціонерів «Турбоатома», призначила Субботіна на посаду в.о. гендиректора і відмовлялася міняти його на іншу кандидатуру. І зробила це, до того ж, з порушеннями процедур управління відкритими акціонерними товариствами — своїми особистими наказами. Ситуація, що склалася, може прямо відбитися як на харківському рейтингу соціалістів (і Субботін, і Семенюк — члени СПУ).

Очевидно, конфлікт навколо зміни менеджменту «Турбоатома» перестає бути справою відносин ФГІ і приватних акціонерів: у ситуацію цілком може втрутитися уряд. Варіанти розвитку ситуації такі: держпакет акцій «Турбоатома» передається в управління Мінпромполітики; Кабмін не міняє керівника акціями, але зобов‘язує ФДМУ відчужити Субботіна і призначити нового керівника; крім того, уряд вирішує провести приватизацію держпакету акцій із зобов’язанням для покупця узяти на себе «індійську проблему».

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: