Новини / Бізнес / Міст через Керченську протоку стане одним з найдорожчих в світі
12 лютого 2014, 11:44
Розмір шрифта: А А А

Міст через Керченську протоку стане одним з найдорожчих в світі

Міст через Керченську протоку стане одним з найдорожчих в світі, Росія, Україна, міст, Керченська протока
Міст через Керченську протоку стане одним з найдорожчих в світі

Росія і Україна можуть планованим будівництвом моста через Керченську протоку увійти в десятку найдорожчих у світі містобудівних проектів. Але першими все одно будуть китайці.

Вже приблизно відомі десять найдорожчих проектів з будівництва мостів у різних куточках світу. І серед них — російсько-український проект, метою якого є з‘єднання берегів двох країн мостом над Керченською протокою.

Зокрема, як підрахували в Російському національному комітеті щодо Чорноморського економічного співробітництва, розробка і здійснення всього проекту сумарно потягне на 2,5-3 млрд. доларів. Зараз фахівці вивчають відразу чотири варіанти будівництва та експлуатації споруди: тільки автомобільний міст, автомобільно-залізничний, автомобільно-залізничний плюс газопровід, а також варіант, який об’єднує всі вище зазначені функції з додатковою прокладкою по мосту високовольтної лінії електропередач.

Якщо все буде гаразд із фінансуванням, то побудувати його беруться за 4-5 років. Для окупності проекту в подальшому мостовий комплекс намір зробити платним для тих, хто буде пересуватися по ньому з однієї країни в іншу.

Між тим, міст через Керченську протоку не стане лідером у згаданій рекордної десятці. Так, в Китаї вже будується міст довжиною в 30 км через Перлову річку (він з‘єднає три найважливіших мегаполісу Піднебесної — Гонконг, Чжухай і Макао), зведення якого оцінюється в 13 млрд. доларів.

До речі, ідею побудувати міст, який з’єднає український Крим з російською Кубанню, не можна назвати новою. Більше того, тут вже був і працював реальний міст! Першим же, хто задумався над можливістю будівництва мосту, виявився … Адольф Гітлер. Фюрер був, звичайно, бесноват, але добре розумів стратегічне значення швидкого перекидання військ. До того ж йому не терпілося, завоювавши СРСР, йти далі — на Індію.

Тому за його вказівкою в 1943 році німецькі війська почали звозити в Керч необхідні будматеріали та інженерні конструкції. Радянська розвідка швидко помітила ці приготування, проте Сталін особисто заборонив військової авіації бомбити німецькі склади. І треба сказати, виявився абсолютно прав — незабаром радянські війська звільнили Крим, і кинуті окупантами запаси дісталися Радянському Союзу.

Потім вони були використані для будівництва залізничного мосту через протоку. Рух поїздів по ньому було відкрито вже 3 листопада 1944 року. Але незабаром міст був зруйнований штормом.

Після цього ідея постійно діючого стаціонарного мосту була похована, і в 1953 році була організована Керченська поромна переправа, яка існує і по сей день.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: