Новини / Бізнес / Заперечення проти реєстрації торговельної марки — один із способів боротьби з порушниками
31 жовтня 2013, 10:57
Розмір шрифта: А А А

Заперечення проти реєстрації торговельної марки — один із способів боротьби з порушниками

Заперечення проти реєстрації торговельної марки - один із способів боротьби з порушниками, бізнес, реєстрація торгової марки, назва, ребрендинг
Заперечення проти реєстрації торговельної марки — один із способів боротьби з порушниками

Ви давно та успішно ведете свій бізнес, але руки ніяк не доходили до реєстрації Вашого назви, а саме до реєстрації торгової марки. І ось, нарешті, Ви зважилися…

Юристи порадили Вам перед реєстрацією провести попередній пошук на тотожність і схожість Вашого позначення з іншими з метою виявлення наявності тотожних або схожих торговельних марок. Ви провели пошук, отримали результати і що ж Ви бачите? А Ви бачите, що Ваш колишній гаряче улюблений партнер подав на реєстрацію Ваше ім‘я на своє ім’я. Або це зробив Ваш колишній директор, якого Ви в серцях звільнили. Або так вирішила помститися Вам Ваша колишня дружина або чоловік.

Матеріал підготовлений Аліною Сіроштан, патентним повіреним України патентно-юридичної агенції «Синергія»

«Змінювати назву? Робити ребрендинг? Що ж робити? Куди бігти?», — ось перші питання, які виникають після того, як Ви виявили факт подачі Вашого позначення іншою особою. Вам необхідно заспокоїтися і, якщо заявка тільки на стадії розгляду і не отримано свідоцтво про реєстрацію торгової марки, подати заперечення в орган, який займається реєстрацією об‘єктів інтелектуальної власності, проти реєстрації даної торгової марки.

Давайте докладніше дізнаємося, що це таке, у яких випадках необхідно вдаватися до такого методу, і наскільки цей метод ефективний.

Згідно з буквою закону, а саме пункту 8 статті 10 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», — «будь-яка особа може подати заперечення проти заявки щодо невідповідності наведеного в ній позначення умовам надання правової охорони».

Будь-яка особа, звичайно, може подати, але оскільки за подання такої винагороди сплачується збір у розмірі 1000 грн, то в такому разі ми розуміємо, що це особа явно зацікавлена. До речі, у Російській Федерації, наприклад, подати заперечення може тільки зацікавлена особа.

Коли наші клієнти стикаються з такою ситуацією, вони зазвичай обурюються і кажуть: «Жах, жах! Зателефонуйте їм і скажіть, щоб не реєстрували таку торговельну марку! Адже це моя власність» або «Давайте напишемо їм лист!»

Так, давайте напишемо їм лист. Тільки давайте напишемо їм лист з доводами: чому державний орган не повинен реєструвати таку торгову марку і при цьому заплатимо державний збір для того, щоб вони взяли до розгляду наші доводи.

«Чому з доводами?», — запитаєте Ви. Та тому що в законі написано: «… щодо невідповідності наведеного в ній позначення умовам надання правової охорони». Тому просто листи — обурення для органу реєстрації буде недостатньо.

Що це за умови надання правової охорони, яким повинна відповідати торгова марка, що написано в інших статтях цього ж закону, а саме в статтях 5 і 6.

У цій статті ми торкнемося найпоширеніших умов невідповідності, за якими можна писати заперечення проти реєстрації торгової марки.

Але перед цим хочу сказати ще про кілька важливих моментах.

По-перше, мало написати і подати заперечення, сплативши при цьому збір. Важливо ще, щоб це заперечення потрапило в орган реєстрації не пізніше, ніж за п’ять днів до винесення рішення по цій торговій марці. Тому, незважаючи на Ваші зусилля, Ви можете спізнитися, і вже доведеться боротися не з заявкою в Державній службі інтелектуальної власності, а зі свідоцтвом про реєстрацію торговельної марки — в суді. Що, як Ви розумієте, набагато складніше і дорожче. Тому деякі компанії замовляють так званий моніторинг поданих на реєстрацію торгових марок шляхом проведення попереднього пошуку на тотожність і схожість раз в один — два місяці. Таким чином, у них є можливість протистояти порушенням, так сказати, в зародку. Така частота проведення пошуку пов‘язана з тим, що існує експрес-реєстрація ТМ, експертиза по якій триває близько трьох місяців.

По-друге, написання такого заперечення не є 100% ключем до успіху, оскільки копія заперечення надсилається заявнику, і він може повідомити свою позицію протягом 2-х місяців від дати його одержання. У заявника є можливість також написати заперечення проти цього заперечення і залишити заявку без змін, внести до заявки або відкликати свою заявку.

Результати розгляду заперечення відображаються в рішенні про реєстрацію торгової марки або ж у відмові в реєстрації. Копія такого рішення надається особі, яка подала таке заперечення.

Але, виходячи з нашої практики, оскільки диму без вогню не буває, заявники, які отримали такі заперечення, як правило, не мають підстав для заперечень і їм часто відмовляють у реєстрації їх позначення.

Отже, перейдемо до самої суті заперечення.

Які аргументи можна навести, якщо Ваші колишні дружини, чоловіки і т.п. подали на реєстрацію ваше ім’я. А можна посилатися на:

1. Абзац 4 пункту 3 статті 6 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» (далі — Закон) у разі, якщо подана позначення збігається або дуже схоже з Вашим фірмовим найменуванням. Оскільки «не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з фірмовими найменуваннями, що відомі в Україні і належать іншій особі, яка отримала право на нього до дати подання заявки щодо таких же або споріднених з ними товарів і послуг»

Хочемо звернути Вашу увагу в даному випадку те, що треба розділити поняття «фірмове найменування (комерційне найменування)» та «найменування юридичної особи».

Комерційне (фірмове) найменування охороняється в силу використання і не підлягає обов‘язковій реєстрації, а ось найменування юридичної особи — це те найменування, яке записано у Вас в установчих документах. При цьому комерційним (фірмовим) може бути як повне найменування, так і скорочене.

Звичайно ж, комерційне (фірмове) найменування і найменування юридичної особи можуть збігатися, але так буває далеко не завжди. Тому посилатися на цю статтю Ви можете навіть у випадку, якщо Ви активно використовуєте дане комерційне (фірмове) найменування, але воно не закріплено в установчих документах. Якщо ж компанія зареєстрована, але не веде активну господарську діяльність, то вона, відповідно, і невідома споживачам. Тому — одних установчих документів та документа про реєстрацію юридичної особи недостатньо. Крім них Вам необхідно надати документи, які говорять про те, що Вас знають в Україні. Доказом цього можуть служити: фото зразків продукції, якщо Ви виробляєте товари, фотографії з виставок, договори з покупцями, відгуки споживачів, рекламні договори і т.п.

Також необхідно звертати увагу на той факт, що товари і послуги за поданою позначенню і Вашому комерційному (фірмовому) найменуванню повинні збігатися. Тобто якщо позначення заявлено під послуги страхування, а Ви під своїм фірмовим найменуванням займаєтеся продажем одягу, в такому випадку позначення може бути безперешкодно зареєстровано.

2. Крім того можна посилатися на абзац 5 пункту 2 статті 6 Закону, яка говорить нам про те, що «не можуть одержати правову охорону позначення, які є оманливими або можуть ввести в оману щодо товару, послуги або особи, яка виробляє товар та надає послуги», — у випадку, якщо Ви давно виробляєте і продаєте товар під Вашим незареєстрованим позначенням.

В цьому випадку Вам також знадобиться надати експертизі органу для реєстрації документи, які це підтверджують.

При цьому і в першому, і в другому випадку, необхідно пам’ятати, що комерційне (фірмове) найменування або позначення повинно бути відомо споживачам ДО дати подання іншою особою на реєстрацію торгової марки.

3. Далі хочу навести також кілька статей, відповідно до яких «не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з кваліфікованими позначеннями походження товарів». «Не реєструються як знаки позначення, які відтворюють промислові зразки, права на які належать в Україні іншим особам». "Не реєструються як знаки позначення, які відтворюють назви відомих в Україні творів науки, літератури і мистецтва або цитати і персонажі з них, які охороняються авторським правом.

Виходячи з вищевикладеного, хочу звернути увагу власників інших об‘єктів інтелектуальної власності на те, що вони також можуть заперечувати проти реєстрації торгових марок, які порушують їх права. Тому в сучасному світі мало зареєструвати який-небудь об’єкт і спати спокійно. Необхідно пильно стежити за тим, щоб Вами права не були порушені тим чи іншим чином.

У цій статті ми торкнулися лише кілька можливих сценаріїв, але їх насправді набагато більше. Завжди легше боротися з порушенням в самому зародку, ніж потім відстоювати свої права в суді.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Україна може піднятися в рейтингу Doing Business на 10 позицій

31 травня 2017, 09:07

Дмитро Дубілет і команда iGov запропонували безкоштовно створити систему для електронної подачі документів на отримання ліцензій

25 травня 2017, 17:21

Нацбанк рекомендує бізнесу перейти на розрахунки в євро

23 травня 2017, 13:54

Останні новини за сьогодні: