Новини / Економіка / Банки перестануть ховати приховані платежі і нав’язувати зайві послуги: три головних нововведення
20 січня, 13:57
Розмір шрифта: А А А

Банки перестануть ховати приховані платежі і нав’язувати зайві послуги: три головних нововведення

Банки перестануть ховати приховані платежі і нав’язувати зайві послуги: три головних нововведення, захист прав споживачів фінансових послуг, захисту прав споживачів, фінансові послуги, банк
Банки перестануть ховати приховані платежі і нав’язувати зайві послуги: три головних нововведення

З 19 січня 2020 року вступив в силу закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг» від 20.09.2019 року № 122-IX, який покладає на НБУ зобов‘язання щодо захисту прав споживачів фінансових послуг та надає йому інструменти регулювання поведінки учасників фінансових ринків стосовно клієнтів.

Одна з головних новацій закону — обов’язкове розкриття інформації про реальну вартість фінансових продуктів і послуг. «Зокрема, в загальні витрати споживача за споживчим кредитом включені також обов‘язкові платежі за додаткові і супутні послуги третіх осіб, що дозволить в розрахунок розміру реальної процентної ставки включити всі витрати по кредиту». Тепер всі ці платежі будуть доступні споживачам відразу, що допоможе їм приймати рішення на основі отриманої інформації.

Закон також повинен усунути нав’язування фінансовими установами непотрібних послуг, зміна умов договорів без попереджень або в односторонньому порядку, а також передачу персональних даних третім особам. Крім того, закон вводить однакові правила для банків і небанківських установ в сфері реклами фінансових послуг.

Нові вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах, а також рекомендації щодо організації банками розгляду звернень споживачів НБУ прийняв в кінці листопада 2019 року — постанова № 141 «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів по банківським і інших фінансових послуг» .

Згідно з цими вимогами споживач, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати можливість завантажити файл з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики і так далі, а також легко порівняти послуги кількох різних банків. При цьому, кожне допущене банком порушення при оприлюдненні такої інформації обернеться для самого банку штрафом від 300 до 600 неоподатковуваних мінімумів (5100-10200 грн).

Втім, незважаючи на те, що закон, який покладає на НБУ зобов'язання щодо захисту прав споживачів фінансових послуг та надає регулятору інструменти регулювання поведінки учасників фінансових ринків стосовно клієнтів вже вступив в силу, на те, щоб розмістити всю вичерпну інформацію про послуги, що надаються в єдиному уніфікованому форматі на своїх сайтах фінустанови мають ще час до кінця лютого. Постанова № 141 НБУ передбачало на це три місяці.

Проте, в НБУ очікують, що реалізація положень закону № 122-IX сприятиме створенню надійної системи захисту прав споживачів фінансових послуг, в тому числі в сфері споживчого кредитування, призведе до зростання рівня довіри споживачів до фінансового ринку, поліпшення інвестиційного клімату в країні і залученню коштів населення у фінансовий ринок.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: