Новини / Економіка / Експортна стратегія України: чим будемо торгувати
30 березня 2017, 09:53
Розмір шрифта: А А А

Експортна стратегія України: чим будемо торгувати

Експортна стратегія України: чим будемо торгувати, Мінекономрозвитку, експортна стратегія, торгівля
Експортна стратегія України: чим будемо торгувати

Влада робить ставку на продукти і техніку. Експерти: потрібні нові ринки

Мінекономрозвитку (МЕРТ) представило експортну стратегію України, яка покликана допомогти нашому бізнесу в активному завоюванні зовнішніх ринків. Згідно з документом, влада планує робити ставку на сім секторів економіки. Мова йде про сільське господарство, інформаційні та комунікативні технології, техобслуговування та ремонт повітряних суден, виробництво запчастин і комплектуючих для авіа — та аерокосмічної промисловості, машинобудування, туризм, креативні послуги (дизайн, кіно, моду). У МЕРТ впевнені: саме ці галузі дозволять нашій країні побудувати тісні торговельні відносини з 75 країнами світу, серед яких особлива увага буде приділятися, наприклад, США, Японії, Великобританії, Канаді, Франції, Китаю. І якщо експортна стратегія буде реалізована грамотно, для чого, зокрема, планується впровадити понад 50 законодавчих, організаційних, освітніх, інноваційних завдань, тоді вдасться відновити величезний потенціал зовнішньої торгівлі, адже тільки в 2015 році, за оцінками експертів, Україна недоторговала близько $6 млрд. Перспективи та проблеми розвитку нашого експорту з‘ясувала «Сьогодні».

ПРОБЛЕМИ. Не секрет, що зараз ситуація з експортом в України не краща, адже з 2012 по 2016 рік продаж наших товарів за кордоном впала майже в два рази — з $82,2 млрд до $44,9 млрд. У МЕРТ це пояснюють зниженням попиту на українську продукцію та несприятливою ціновою кон’юнктурою на міжнародних ринках, погіршенням фінстану вітчизняних підприємств та відсутністю доступу до кредитних ресурсів, обмеженням експорту наших товарів на ринок РФ і транзитом через її територію в треті країни, зростанням собівартості вітчизняної продукції, продовженням військового конфлікту на Донбасі та анексією Криму. Все це змушує наші підприємства шукати нові ринки збуту, відзначають аналітики, адже, незважаючи на наявні проблеми, Україні є що запропонувати за кордоном.

АСОРТИМЕНТ. За даними МЕРТ, в структурі нашої зовнішньої торгівлі 81% виробництва припадає на експорт товарів. І тут представлені в основному традиційні галузі — сільське господарство і харчова промисловість (частка в експорті — 42%), металургія (22,9%), машинобудування (11,9%), будматеріали (7,5%), хімія (4,3%). Ці товари виробники зараз активно продають не тільки в СНД чи ЄС, але й у Єгипті, Туреччині, Індії, Китаї, Білорусі, Ірані, Саудівській Аравії, Ізраїлі. І, на думку експертів, потенціал у нашого експорту досить великий, але все ж Україні варто йти від репутації сировинної держави і робити ставку на виробництво товарів з доданою вартістю. Тобто, наприклад, можна продавати не тільки метал, але і готові транспортні засоби.
Присутні в структурі зовнішньої торгівлі і послуги — на їх частку припадає 19% експорту. А все тому, що в Україні хороше логістичне розташування, відзначають аналітики, тому довгий час наша країна займається, зокрема, транспортуванням нафти і газу. Але крім транспортних, у секторі послуг представлені, наприклад, туристичні та будівельні. Правда, в останні роки наш бізнес все більше уваги приділяє креативному підходу, тому з‘являються нові ідеї в телекомунікаційних, комп’ютерних та інформаційних напрямках. Такий підхід затребуваний за кордоном, зазначають експерти, оскільки стрімкий розвиток таких технологій вимагає інноваційних рішень під час подорожей, відпочинку чи роботи.

Будемо годувати Китай і Африку
На думку експертів, сільське господарство і харчову промисловість невипадково називають одними з ключових драйверів української економіки — в загальній структурі зовнішньої торгівлі України ці сектори займають 42%. Саме тому автори експортної стратегії приділяють величезну увагу нарощуванню виробництва і продажів даної продукції на закордонних ринках. Тим більше, що перспективи для зростання попиту на продукти постійно зростають у всьому світі. Тому аналітики вважають, що в найближчі 5-10 років Україна має великі шанси закріпитися як основний аграрний постачальник в регіонах Близького Сходу, Південної Африки, Індокитаю.
«У Китаї стурбовані тим, що в регіоні стрімко зростає попит на продовольство. Купівельна спроможність населення зростає, економіка зростає, а резервів для нарощування виробництва у них немає. Тому в регіоні будуть змушені нарощувати імпорт зернових, м‘яса, молока. В цьому відношенні ці країни розглядають Україну як одного з найбільш цікавих постачальників», — наводить приклад народний депутат і президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко.

ПЛАНИ. Але для того, щоб стати успішним експортером агро — та харчової проодукции, важливо реалізовувати за кордоном не тільки сировину у вигляді, наприклад, зерна або кукурудзи — потрібно сконцентруватися на виробництві продукції з високою доданою вартістю. Це може бути що завгодно: варення, кетчуп, сік, чіпси, вершкове масло, вершки, заморожені овочі і т. д. Причому такі завдання можуть бути цікаві, в першу чергу, представникам малого та середнього бізнесу, які замислюються про введення інновацій, реалізації нішевих продуктів. «З метою первинної переробки МСБ може об’єднуватися в кластери або кооперативи. Така модель кооперації в майбутньому зможе отримувати фінансову підтримку держави», — зазначає заступник міністра агрополітики з питань євроінтеграції Ольга Трофимцева.

Бізнесу потрібні торгові місії
Що стосується планів по збільшенню експорту, то в стратегії сказано: потрібно створювати загальну систему підтримки бізнесу для просування товарів, розвивати інфраструктуру, впроваджувати інновації, покращувати умови для впровадження інвестицій, провести валютну лібералізацію, поліпшити податкове/митне регулювання. Для цього планується створити Експортно-кредитне агентство, організувати програми підтримки експортерів, впроваджувати торговельні місії, просувати онлайн-торгівлю, модернізувати освіту. «Важливо привчити бізнес до товарної і географічної диверсифікації — бажано, щоб компанії торгували не на одному-двох іноземних ринках, а на десяти. Тоді регіональні війни чи кризи не будуть заважати розвитку експорту», — вважає економіст Андрій Забловський. 

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Сьогодні Всесвітній день захисту прав споживачів

15 березня 2017, 09:02

Експерти прогнозують різкий стрибок курсу долара в 2017 році

2 березня 2017, 19:43

Останні новини за сьогодні: