Новини / Економіка / Пароми пропливають повз
19 грудня 2011, 21:49
Розмір шрифта: А А А

Пароми пропливають повз

Пароми пропливають повз, перевезення вантажів, ПАРОМ, економіка, Ukrferry
Пароми пропливають повз

Економіки країн регіону, істотно залежать від балансу видачі двосторонніх дозволів на автомобільні вантажні перевезення, переорієнтуються на пороми

Попит на подібного роду транспортні послуги в регіонах розвиваються коливається в залежності від попиту на транскордонні перевезення, в першу чергу — зав‘язані на автомобільний сегмент. У Чорноморському регіоні поромами забезпечуються транспортно-економічні зв’язки причорноморських держав в напрямку північ — південь (Росія — Україна — Туреччина) і захід-схід (Румунія — Болгарія — Україна — Росія — Грузія). При цьому в регіоні задіяно 23 поромних сервісу, з них — п‘ять залізничних і вісім пасажирських. У регіоні пороми з’єднують 11 країн і 17 портів.

На практиці існує цілий ряд проблем, які не дають розвиватися такому бізнесу. Перевізники відзначають ряд основних: недостатній рівень розвитку ринку, дефіцит флоту, в першу чергу — пасажирського і круїзного, відсутність точного трафіку. Більше того, вартість поромних перевезень в даний час на 35-40% перевищує ціну на перевезення наземним транспортом. Проте перевізники готові розглядати пороми як єдину альтернативу наземним транскордонним перевезенням в умовах передкризової економіки.

Як стало відомо «і», країни регіону ведуть переговори про створення єдиної політики щодо розвитку поромних ліній регіону. В останні місяці під егідою Міжнародного союзу автомобільного транспорту (МСАТ) розглядалися можливості інтенсифікації поромних перевезень в регіоні. У цьому регіоні працюють 13 судноплавних компаній із шести країн. За винятком японського оператора міжнародних лінійних морських перевезень К-Line, інші зареєстровані в країнах ЧЕС — в Болгарії, Туреччини, Румунії, Росії та Україні.

Найбільшим перевізником в регіоні є українська Ukrferry, використовуються п‘ять поромів (автомобільні, залізничні, пасажирські перевезення) у п’яти напрямах: Одеса — Стамбул, Іллічівськ — Варна, Іллічівськ — Дерінже, Іллічівськ — Поті / Батумі, Керч — Поті / Батумі. Номенклатура — легкові / вантажні автомобілі, автобуси, ж / д вагони, контейнери, накатні вантажі, пасажири. Решта 122 конкуруючі компанії обслуговують по один-два трафіку.

На думку експертів, в даний час в Чорноморському регіоні в поромному сполученні не розвинений лише ринок круїзного судноплавства (пасажири на особистих автомобілях і організовані групи на автобусах). Основна причина — відсутність сучасного флоту поромів, обладнаних, крім автомобільних палуб, розважальними комплексами, на відміну від поромів Середземномор‘я і Балтики. В основному мова йде про будівництво в регіоні в найближчі три роки 5-7 поромів класу РО-РО. Вартість програми оцінюється в $ 2,5 млрд.

З урахуванням розвитку інфраструктури, в тому числі, автоматичних систем зчитування та обліку транспортних засобів, систем сканування, програма обійдеться країнам ЧЕС в $ 4,5-5 млрд. У разі прийняття консолідованого рішення щодо розвитку поромного сполучення Україна доведеться витратитися на вдосконалення інфраструктури та закупівлю необхідної техніки. У свою чергу, суднобудівні заводи українського Чорномор’я можуть отримати замовлення не менше ніж на $ 800 млн. в період 2012-2015 рр.. Порти Україні отримають прибуток в $ 1,4 млн. щорічно.

Все це відбувається на тлі інтенсифікації аналогічного роду перевезень в регіонах Балтійського та Каспійського морів, які є прямими конкурентними маршрутами чорноморським напрямками. Зокрема, на Балтиці пороми забезпечують, в основному, перевезення автотранспортних засобів та пасажирів між країнами Балтики, Росією та Польщею, з одного боку, і Скандинавією і Німеччиною — з іншого. Загальна кількість поромних сервісів — 45, з них — два залізничних, 43 — пасажирських і 30 — круїзних. Кількість країн, задіяних у поромному сполученні, — 20, кількість портів — 37. Всього ж на Балтиці діють 10 великих судноплавних компаній, щотижня здійснюють 1500 рейсів на короткі (до двох годин), середні (2-12 годин) і довгі (понад 12 годин) відстані.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Гройсман поставив «нове» завдання у перебудові економіки

27 травня, 17:46

Чому українці не інвестують в Україну — економіст

12 травня, 14:12

Ситуація жалюгідна – найбільший інвестор пояснив двократне скорочення інвестицій в Україну

11 травня, 20:12

Останні новини за сьогодні: