Новини / Економіка / Україна переходить на електромобілі: кому можуть дати грошей і звільнити від податків
20 лютого 2017, 15:26
Розмір шрифта: А А А

Україна переходить на електромобілі: кому можуть дати грошей і звільнити від податків

Україна переходить на електромобілі: кому можуть дати грошей і звільнити від податків, електромобілі, ПДВ, екологічний транспорт, податки
Україна переходить на електромобілі: кому можуть дати грошей і звільнити від податків

Міністерство інфраструктури хоче збільшити частку електрокарів на дорогах країни до 15% вже у 2020 році.

Електромобілі подешевшають на 21-22%, якщо Міністерство втілить заяви про підтримку екологічного транспорту. Виробників вітчизняних машин обіцяють звільнити від податку на прибуток і землю.

Сайт «Сегодня» з‘ясував, чи подешевшають в 2017 році електрокари і можливо збільшити їх кількість на українських дорогах до 15%.В Україні близько 3000 електромобілів, але в загальних продажах вони в минулому році склали 0,7%. В уряді хочуть досягти 15% – це майже рівень Норвегії, де частка електрокарів становить 16%.

Міністерство інфраструктури пропонує до 2021 року звільнити імпортні електромобілі від: ПДВ – 16,8%, збору у Пенсійний фонд – 4,8% і акцизного збору – 109 євро. Крім того, в уряді хочуть зробити податкову знижку автодилерам на податок на прибуток і відшкодовувати частину вартість авто покупцеві. Для вітчизняних виробників електромобілів – скасувати ПДВ та ввести пільгову ставку податку на землю до 2028 року, збір в Пенсійний фонд скасують тільки до 2021. Також планують скасувати мито на імпорт комплектуючих для електрокарів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на півроку.

Наприклад, новий Nissan Leaf 2010 року випуску коштує 17500 доларів, при скасуванні податків, електрокар подешевшає до 13 745 доларів. При нинішніх 0,71 грн за кВт електроенергії, повна зарядка авто коштуватиме 17 грн, цього вистачає на 160 км. Вартість більш дешевого Smart Fortwo ED 2014 року випуску знизиться з 11702 доларів до 9 153. Від цієї ціни відніметься ще державний грант, сума якого поки невідома.За слова міністра інфраструктури Володимира Омеляна, пільгові умови для електрокарів залучать у країну великих автовиробників-Toyota, Volkswagen, Hyundai, Nissan і інших.

Деталі про те, як буде відшкодовуватися покупцям частину вартості електрокара в міністерстві не розголошують. Але, швидше за все, ця пропозиція не втілять, вважає виконавчий директор Української асоціації учасників ринку електромобілів Сергій Богуш.

«Це задумки, вони ставляться до частини заохочення. Нам пропонували замість скасування ПДВ, давати пільгові виплати. Але у нас в країні людям пенсії не можуть нормально виплатити, а завтра нам скажуть, що на ці статті немає грошей. Система соціальних гарантій, на жаль, не працює», – говорить він.
Головний виконавчий директор компанії ElectroCars Олександр Кравцов, вважає, якщо гранти залишать, їх буде складно отримати. «Субсидії для придбання електромобілів мало вплинуть на розвиток ринку, навряд чи всім бажаючим буде легко їх отримати», – прогнозує він.

З усіх електрокарів, які їздять по дорогах країни, велика частина з’явилася в минулому році. Для порівняння, у 2016 українці купили більше 1600 авто, в 2015 – 731 електромобіль, а в 2014 – 95. Різке зростання продажу електрокарів пов‘язаний зі скасуванням в 2016 мита в 10%. За темпами зростання продажу електрокарів Україна випередила Польщу та Росію. Але за кількістю електромобілів ми відстаємо. Так, у Норвегії зареєстровано понад 22 тис. електрокарів, у Франції – 17 тис., Німеччини – 9,4 тис. Для переходу на електромобілі є всі умови, вважають експерти. В країні за три останні роки з’явилося триста зарядочных станцій біля готелів, кінотеатрів і деяких парковок. Поки що 90% таких станцій безкоштовні, на деяких можуть брати плату за місце, включаючи витрати на електрику. Розвинена мережа станцій для електрокарів дозволяє подорожувати по країні, вважає Олександр Кравцов.

«Якщо враховувати кількість зарядних станцій на трасах і можливість продовжити пробіг ще на 100 км, скориставшись генератором, то подорожі по Україні – вже не проблема. У великих містах уже немає ніяких труднощів з зарядкою електромобіля, в цілому по країні їх вже близько 300, третина з яких у столиці», – розповідає Олександр Кравцов.
Співзасновник Тесла Клубу України Назар Шимоне-Давида пояснює: коли електромобілів в країні стало більше, то ринок відреагував самостійно – без стимулювання держави з‘явилися станції зарядки електрокарів. Але до «электрозаправкам» держава повинна встановити технічні вимоги, вважає Олег Родін, директор компанії E-Line, яка встановлює зарядні станції для електрокарів.
«Зарядна станція – це пристрій, який «спілкується» з автомобілем. Не просто передає електроенергію, а комп’ютер станції контактує з комп‘ютером машини. Таких станцій в Україні близько 300 і ще 100, які насправді представляють собою електричні розетки. Ми півтора року намагаємося внести в законодавство поняття «зарядна станція», як це розуміють у світі», – говорить він.У 2015 у Верховній Раді намагалися розглянути законопроект № 1912 про скасування ПДВ і акцизного збору з електромобілів.

Але проектом не вистачило чотири голоси – депутати порахували, що сниятие податків загрожує вітчизняному автопрому. За словами експертів, ситуація змінилася, і депутати в цей раз підтримають ініціативу Міністерства інфраструктури, тим більше в проекті передбачені пільги для українських виробників.«У 2015 електромобілі були дивиною. Зараз ситуація змінилася. Законопроект доопрацьовано. Ми відправили листи кожному депутату і отримали відповіді, близько 300 парламентаріїв підтримують розвиток електромобілів. Не думаю, що серед них буде опір», – говорить Олег Назаренко.

У 2017 році електрокари не подешевшають, тому що на створення проекту і його прийняття йде рік, вважає Олександр Кравцов. Тому, дешевих електрокарів слід чекати з 2018-го.
«Дивно було б, якби влада і надалі ігнорувала электромобильных тренд в Україні. Хотілося б, щоб всі пункти плану Омеляна (міністра інфраструктури – прим. авт.) вдалося реалізувати в намічені терміни. Але є одне «але». У нас в середньому закони приймаються протягом року. Якщо взятися за роботу прямо зараз, то в середині 2018-го українці відчують, що держава «За» електромобілі не тільки на словах», – каже він.

Уряд не має обмежитися прийняттям законів, вважає виконавчий директор Української асоціації учасників ринку електромобілів Сергій Богуш. На державному рівні слід створити програму про переведення комунального транспорту на автомобілі з електродвигунами, а також в будівельних нормах передбачати установку в підземних парковках багатоповерхівок зарядних станцій.
«Близько 90% відсотків міського транспорту рухається в межах міста. Весь транспорт можна перевести на електричний і тим самим зменшити шкідливі викиди і заощадити на паливі. У бюджеті міста-це величезна економія – бензин коштує в 20-30 разів дорожче, ніж електроенергія. Зекономлені гроші можна направити на розвиток інших галузей. Потрібно дивитися вперед, що буде через п’ять років і які тренди будуть в світі», – говорить Сергій Богуш.

Після скасування податків уряду слід створити стратегію для розвитку інфраструктури електрокарів, відзначають експерти. Цим повинні зайнятися одразу кілька міністерств, оскільки електротранспортом повинні бути зацікавлені і в міністерстві екології, і місцева влада.

«Окрім скасування податків повинна бути стратегія по інфраструктурі, створення алгоритму підключення зарядних станції в багатоповерхових будинках і інші бонуси, наприклад, безкоштовні муніципальні паркінги, проїзд по смугах громадського транспорту. Це додаткові переваги, які б спонукали жителів великих міст пересідати на екологічні авто», – додає Олександр Кравцов. 

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: