Новини / Події / За неправильну парковку киянам доведеться платити 300 грн штрафу
2 жовтня 2015, 20:32
Розмір шрифта: А А А

За неправильну парковку киянам доведеться платити 300 грн штрафу

За неправильну парковку киянам доведеться платити 300 грн штрафу, неправильне паркування, транспортні засоби, Володимир Ар’єв
За неправильну парковку киянам доведеться платити 300 грн штрафу

Депутати пропонують змінити правила паркування, зупинки і стоянки транспортних засобів у містах. Відповідний законопроект №2228 зареєстрували у Верховній Раді депутати Єгор Фірсов, Ярослав Дубневич, Дмитро Андрієвський та Володимир Ар’єв.

Найближчим часом він буде винесений на розгляд депутатів, і з великою часткою ймовірності прийнятий. Як стало відомо, в дійсності документ внесений до парламенту з подачі першого заступника голови КМДА Ігоря Ніконова. Тому в пояснювальній записці автори підрахували майбутні дивіденди від прийняття документа саме для столиці – близько 1 млрд грн. до 2020 року у вигляді інвестицій і збільшення плати за паркування.

Одна з головних новел проекту – введення штрафу за порушення правил паркування або несплату за неї. Його сума складе 20-кратну вартість однієї години паркування. Таким чином для Києва розмір штрафу буде варіюватися в межах від 100 до 200 грн. (ціни на стоянку авто в столиці зараз складають 5, 7 і 10 грн за годину залежно від наближеності до центру). У Харкові при вартості паркування від 2 до 5 грн за годину порушникам доведеться платити від 40 до 100 грн. У Львові – 20 грн (вартість години паркування там становить 1 грн на годину, тобто штраф буде фіксованим).

Ще дорожче водіям обійдеться парковка в місцях для безкоштовної стоянки транспортних засобів (якщо водій не має відповідних пільг). У цьому випадку штраф сягатиме 30-кратної вартості однієї години паркування. Для Києва це до 300 грн., Харкова – до 150 грн., Львова – 30 грн. Але розмір адміністративного стягнення може змінитися в будь-який момент: плату за паркування стверджують місцеві влади. Їм нічого не заважає підвищити її відразу після прийняття закону.

Карати порушників буде не поліція, а уповноважені місцевою владою службовці. У столиці, наприклад, цим займуться інспектори паркувального монополіста – КП “Київтранспарксервіс”. Їм нададуть повноваження затримувати автомобіль, блокувати його до повної оплати паркувального тарифу, фіксувати правопорушення і виписувати штрафи, і навіть евакуювати автомобіль, якщо він серйозно ускладнює рух. Так що з урахуванням штрафів і оплати послуг з евакуації та зберігання авто, порушникові доведеться викласти не менше $ 100.

Законопроект також зобов’язує місцеву владу ввести комп’ютеризовані системи контролю над паркувальним простором. Вони дозволять водіям швидко оплачувати послугу (у тому числі за допомогою засобів мобільного зв’язку) і мінімізують можливість для корупції, зробивши покарання порушників невідворотним. На парковках встановлять камери, які фіксуватимуть порушення і сканувати номерні знаки авто. Якщо інспектори не з’ясують особу порушника, штраф доведеться платити власникові автомобіля. Та ж комп’ютеризована система в автоматичному режимі почне формувати проекти постанов про адмінвідповідальність і дозволить ставити під ними електронний підпис. Все це повинно звести нанівець “вплив людського фактора на справедливість і невідворотність покарання” за порушення правил. Комп’ютерні системи пропонують впроваджувати за рахунок приватних інвесторів. Це нібито дасть можливість наростити надходження до місцевих бюджетів і збільшити кількість паркувальних місць. Приміром, очікується, що в Києві їх число за п’ять років зросте до 125 тис.

Але далеко не факт, що введення драконівських штрафів обов’язково виллється в збільшення парковок. Концепція розвитку паркувального простору передбачає залучення приватних інвесторів до зведення багатоповерхових паркінгів у місті, обладнання їх камерами тощо. Однак керівництво КП “Київтранспарксервіс”, яке відповідає за цей напрямок, не спромоглося провести інвестконкурси. Злі язики стверджують, що підприємство, яке має славу одного з найбільш корумпованих в місті, в принципі не бажає змінювати ситуацію. Адже ця офіційно збиткова структура нібито одержує великі “сірі” заробітки. Базою для схем найчастіше є заниження кількості машиномісць в офіційних документах. У результаті в міську казну надходить лише половина виручки парковок. Решта йде наверх у вигляді “чорного” налу.

Як заявляв екс-керівник КП Андрій Воробйов, тільки за перші 2 місяці 2015 недоїмка зі сплати збору за паркування до міського бюджету столиці склала близько 1 млн грн. Якщо законодавці дозволять інспекторам КП ще й збирати штрафи, тіньові потоки різко зростуть, а сотні мільйонів знову осядуть у кишенях корупціонерів.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: