Новини / Події / У авіапасажирів з'явиться більше прав при вимозі компенсації за загублений багаж
25 вересня 2012, 08:13
Розмір шрифта: А А А

У авіапасажирів з'явиться більше прав при вимозі компенсації за загублений багаж

У авіапасажирів з'явиться більше прав при вимозі компенсації за загублений багаж, перевезення пасажирів, Міністерство інфраструктури, компенсації, загублений багаж
У авіапасажирів з'явиться більше прав при вимозі компенсації за загублений багаж

Проект нових правил повітряних перевезень пасажирів і багажу вчора був розміщений на сайті Міністерства інфраструктури для публічного обговорення. У документі обумовлюються компенсації для пасажирів міжнародних і внутрішніх рейсів, а також їх розмір. Нові правила необхідні для того, щоб привести чинні норми у відповідність до тих, які були прийняті у травні минулого року Повітряним кодексом. Нині чинні правила були прийняті в 2010 році, і на відміну від Повітряного кодексу, в них є чіткий поділ на міжнародні та внутрішні перевезення. Крім того, для перевезень в країни Євросоюзу застосовуються особливі правила. «Необхідно уніфікувати ці вимоги. Розміри компенсацій для пасажирів повинні бути однакові», — наголошується в проекті, на який посилається Комерсант Україна.

Згідно з новими правилами, якщо пасажирам авіакомпанії відмовлено в перевезенні проти їхньої волі, перевізник повинен видати їм компенсацію в залежності від дальності польоту: 250 євро (для рейсів до 1500 км), 400 євро (рейси на 1500-3500 км) і 600 євро (рейси дальністю понад 3500 км). Зараз на таку компенсацію можуть розраховувати тільки пасажири європейських рейсів, а також тих авіакомпаній, які застосовують ці правила. Пасажири ж внутрішніх рейсів в кращому випадку отримують компенсацію документально підтверджених витрат (до $ 100 на добу). «Зазвичай авіакомпанії обмежуються компенсацією вартості квитка. Я не пам‘ятаю, щоб пасажири внутрішніх рейсів зверталися за якимись компенсаціями в суд, вартість самого квитка не так вже велика», — говорить адвокат компанії ЛББК Андрій Гук (представляє інтереси авіакомпаній Austrian Airlines, Alitalia і British Airways в українських судах).

Компенсація за затримку багажу залишиться незмінною-всього $ 50. Але за втрату багажу — різко зросте, до рівня, прийнятого в країнах, які приєдналися до Монреальської конвенції (застосовується на міжнародних рейсах). Тепер і на внутрішніх рейсах максимальна компенсація за втрачений багаж повинна буде становити близько 1200 євро / $ 1800 на людину і не залежати від ваги і кількості сумок. Зараз на внутрішніх рейсах виплачуються компенсації в розмірі, передбаченому Варшавською конвенцією: вартість одного кілограма втраченого або пошкодженого багажу оцінюється в $ 20 (або $ 400 за сумку з урахуванням того, що вона не може важити більше 20 кг).

У нових правилах приділено увагу і комфорту пасажирів. Зокрема, з’явилася норма про мінімальну відстань між кріслами (двома передніми ніжками крісел) — 73,66 см в економічному класі. Дуже часто авіакомпанії, щоб вмістити більше число людей, ставлять крісла близько одне до одного, через що коліна пасажирів впираються в переднє крісло. Однак Андрій Гук вважає, що пасажирові буде досить складно домогтися виконання подібної норми: «Якщо аеропорт дав авіакомпанії дозвіл на виконання польоту, то це фактично означає, що вона відповідає всім вимогам. Вину перевізника в цьому випадку складно довести».

В авіакомпаніях офіційно коментувати регуляторний документ відмовилися. Однак у неофіційних бесідах представники перевізників кажуть, що готові до нових правил. «І закон, і наказ міністерства обов'язкові для виконання, але оскільки між чинними документами були відмінності, то авіакомпанії могли вибирати, яким документом користуватися в певних ситуаціях. Наприклад, якщо потрібна була негайна компенсація, то служби користувалися наказом міністерства, якщо ж в авіакомпанію надходила скарга від пасажира, то вона розглядалася відповідно до закону», — пояснює співрозмовник в одній з найбільших авіакомпаній. Перевізники не приховують, що для пасажирів внутрішніх рейсів компенсації розраховувалися на підставі наказу, а не Повітряного кодексу. «Якщо буде прийнято нові правила, то у авіакомпаній буде менше можливостей для маневрів, але вони до цього готові», — вважає Гук.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Останні новини за сьогодні: