Новини / Події / У Києві хочуть посилити правила паркування автомобілів
17 березня 2017, 17:38
Розмір шрифта: А А А

У Києві хочуть посилити правила паркування автомобілів

У Києві хочуть посилити правила паркування автомобілів, Київ, штрафи, паркувальні комплекси
У Києві хочуть посилити правила паркування автомобілів

Почати впорядковувати паркування в столиці повинні були ще з 2015 року. Це передбачено Концепцією розвитку паркувального простору у Києві, розрахованої до 2020 року. Однак реальних результатів поки не видно. В якості головних причин провалу паркувальної революції експерти називають відсутність реального контролю за дотриманням правил паркування. Це не дозволяє залучити інвесторів до облаштування платних паркінгів.

«Правильні декларації — ще не рішення проблеми. До 2020 року заплановано збільшити кількість паркомісць у Києві до 125 тис. (по 25 тис. на рік). Однак не сказано за рахунок чого це буде зроблено», — повідомила експерт юрист «Економічного дискусійного клубу» Наталя Ковалко.Нагадаємо, концепція передбачає «розвантаження» центру міста за рахунок будівництва багатоповерхових та підземних паркувальних комплексів, а також перехоплюючих парковок біля станцій метро на в‘їздах у місто.

«У нас часто пропонують реалізацію інфраструктурних проектів міфічним інвесторам (і ця концепція не виняток), так як заробити на таких проектах у пропонованих умовах не можна. Набагато вигідніше в метро поставити торговий або офісний центр», — вважає заступник міністра інфраструктури у 2014-2015 роках, експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава.

Деякі ініціативи столичної влади вимагають не тільки залучення інвесторів, але і внесення змін в українське законодавство. Зокрема, щодо покарання порушників правил паркування.

Безладна парковка

Співголова Київського Ради з урбаністики Григорій Мельничук зазначає, що трохи більше 6 тис. офіційних паркомісць у центрі Києва — це занадто мало для 1 млн машин. Реально в центральній частині міста може вміститися більше машин, але часто їхні власники взагалі нічого не платять, паркуючи авто де попало.«Наприклад, на Бессарабському проїзді офіційно існує 16 паркомісць, але фактично там коштує близько 60 авто і постійно зайнято. Тобто, існує потенціал для отримання необлікованих доходів. Тому не дивно, що КП «Київтранспарксервіс», що володіє монопольним правом на організацію платних вуличних (денних) стоянок у Києві, збитковий», — зауважив Григорій Мельничук.

За даними члена постійної комісії Київради з питань транспорту, заступник голови КМДА Іллі Сагайдака, у листопаді-грудні 2016 року перевірка 57,3 тис. машиномісць виявила, що лише 35,4 тис. були легальними.

«З них 21 857 машиномісць функціонують без правильно оформленої документації. Такі махінації призводять до недоотримання міським бюджетом надходжень у розмірі 46 млн грн щорічно», — написав Ілля Сагайдак на своїй сторінці в Facebook.

Він наполягає на скасуванні збитковою для бюджету структури і з ним солідарні деякі експерти, наприклад, Олександр Кава.

Крім того, Григорій Мельничук вважає, що поки є можливість паркуватися безкоштовно, будь-які проекти по платній парковці будуть неефективні. Наприклад, на одній стороні вулиці є організована платна парковка, а на інший — теж ставлять авто, але під заборонним знаком.«Можна оштрафувати водія за неправильну парковку, але якщо він пішов, то можна виписати штраф на сам автомобіль, у відсутності власника. Тому треба змінювати правила дорожнього руху та норми Кодексу про адміністративні порушення, щоб у патрульної поліції з’явилася можливість виписувати штрафи заочно», — каже Наталя Ковалко.

Окремо варто відзначити, що в Кодексі про адміністративні правопорушення є штраф за неоплачений проїзд в громадському транспорті, але немає відповідальності за несплату за паркування. Виходить, що паркувальники як-то повинні переконати водія заплатити. Це те, що треба змінювати на законодавчому рівні.

Як повідомив Ілля Сагайдак, 15 березня парламентський комітет з питань забезпечення правоохоронної діяльності підтримав законопроект щодо посилення механізму притягнення до відповідальності за неправильне паркування (№5364 від 4 листопада 2016 року).

Зокрема, документом пропонується прив‘язати розмір штрафу до 20-кратної вартості години паркування (у Києві це 5,7 і 10 грн в залежності від зони).Але, що більш важливо — вводиться процедура відео — і фотофіксації машини порушника, що дозволить виписувати штраф та без присутності водія.

Транспортна розв’язка

Додатково, на думку Григорія Мельничука, треба зробити фізично неможливою паркування в недозволених місцях. Наприклад, поставити загороджувальні конструкції вздовж тротуарів, як це вже зробили на Хрещатику.

«Близько 90% запланованих у концепції заходів не буде виконано, поки не зміниться підхід до організації паркувального простору», — вважає Мельничук.

Експерти кажуть, що треба провести інвентаризацію всіх існуючих вільних площ хоча б в центрі столиці. Щоб як у європейських містах кожен квадратний метр мав своє чітке призначення: тротуар, газон, стоянка громадського транспорту, парковка і т. п. За порушення правил користування — штраф або евакуація транспортного засобу (якщо воно заважає руху). Тому урбаністи пропонують зробити платного паркування в центрі Києва, причому тариф для вуличного паркування встановити вище, ніж для підземних та інших паркінгів.

«Плата за паркування — це плата за короткострокову оренду недешевої столичної землі. Адже автомобіль, що стоїть, не виконує корисної роботи. І свого роду загороджувальний тариф зменшить кількість охочих приїхати в центр», — пояснює Григорій Мельничук.

За його словами, в міських заторах приблизно кожна третя машина — та, що шукає місце для паркування.

«Але у кожного повинен бути вибір, як дістатися до точки призначення: на машині, громадському транспорті, на велосипеді або пішки. Зараз громадський транспорт не може повноцінно замінити пересування на авто», — уточнює Олександр Кава.

За словами експерта, пішки людина готова йти не більше 300 метрів (з таким інтервалом за кордоном і влаштовують зупинки громадського транспорту). Але в Києві є такі вулиці як Володимирська або Богдана Хмельницького, де на 1,5 км немає ніякого транспорту. Крім того, транспорт по вулицях Саксаганського та Жилянській тільки довозить пасажирів до центру, а рух по самому центру міста немає.

«Тому перше, з чого має початися робота міської влади у цьому напрямку — організації ефективної роботи міського транспорту», — вважає Олександр Кава.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Київ у найближчі 20 років планує розбудовувати правий берег

26 лютого, 09:14

Поліцейські на дорогах здобудуть права суддів

31 травня 2017, 16:18

Останні новини за сьогодні: