Новини / Суспільство / У Україні з'являться платні магістралі
19 січня 2009, 08:40
Розмір шрифта: А А А

У Україні з'являться платні магістралі

У Україні з'являться платні магістралі, будівництво магістралей, платні дороги, Укравтодорога
У Україні з'являться платні магістралі

В кінці минулого тижня парламент прийняв закон, що передбачає механізм будівництва дорогий в концесію: відшкодування інвестицій шляхом впровадження плати за користування трасами. Учасники ринку чекають, що документ дозволить привернути в українські проекти іноземні компанії, що відмовлялися брати участь в будівництві магістралей через відсутність гарантій компенсації з боку держави, пише газета «Коммерсантъ-Україна».

В четвер увечері парламент прийняв в другому читанні зміни в закон «Про концесії на будівництво і експлуатацію автомобільних доріг». За законопроект проголосували 252 депутати. Документ передбачає відшкодування концесіонером інвестицій шляхом впровадження плати за проїзд, доступ і експлуатацію об‘єктів дорожнього сервісу і придорожньої інфраструктури. Максимальний і мінімальний розміри плати за користування концесійними магістралями визначає Кабінет міністрів. Обов’язковою умовою для інвестора є будівництво або реконструкція об‘єкту концесійної угоди. У законі також збережена норма про необхідність наявності безкоштовної дороги – альтернативи платній трасі.

У редакції, підготовленій до першого читання, законопроект передбачав можливість передачі державних або муніципальних доріг концесіонерові в платне і термінове користування на термін від 10 до 50 років. Принципова відмінність нової редакції закону – посилення контролю уряду за концесійною діяльністю, а також гарантія госьконпенсациі збиткових і низькорентабельних проектів. Держава гарантує інвесторові певну інтенсивність руху по новій магістралі або компенсацію збитків у разі невідповідності траси належному рівню. «У Україні до цих пір не реалізований жоден концесійний проект саме з цієї причини: інвестори не були упевнені, що зможуть повернути засоби, вкладені в будівництво дорогі, у разі нижчої інтенсивності руху по ній в порівнянні з розрахунковою», — прокоментував ситуацію агентству «Інтерфакс-Україна» директор компанії «Альтком» Ігор Карнаков.

Керівник «Укравтодора» Вадим Гуржос нагадав, що перший закон про концесії на автомобільні дороги був прийнятий ще в 1999 році: «Тоді він готувався в поспіху і передбачав тільки одну модель концесії – повернення засобів концесіонерові тільки за рахунок прямої плати за проїзд». «Але враховуючи платоспроможність в Україні, окупність таких проектів розтягнулася б на строк до 30 років. Це невигідно», — відзначив генеральний директор КП «Киевавтодор» Георгій Глінський.

За словами пана Гуржоса, новий закон передбачає можливість будь-якої концесійної моделі, зокрема поширену в Європі експлуатаційну модель концесії, коли інвестор вкладає засоби в проектування, фінансує будівництво дорогі, експлуатує її, а держава протягом договірного терміну (близько 25 років) повертає йому вкладені засоби. Саме цей механізм дозволить побудувати нові автотраси в Україні – більшість існуючих магістралей (загальна протяжність – 170 тисяч кілометрів) будувалися в 50-70-і роки: тоді передбачалися менші об’єми вантажопотоків. «Крім того, через відсутність засобів в бюджеті вже пропущено від двох до чотирьох капітальних ремонтів окремих доріг», — підкреслив Вадим Гуржос.

У разі підписання закону президентом стане можливою реалізація проекту кільцевої дороги навколо Києва, по якій транзитні вантажопотоки прямуватимуть із Західної Європи до Азії, а також магістралі Львов–краковец – найкоротшої дороги із Західної Європи до Києва. Крім того, може початися будівництво автомобільного тунеля під Дніпром, яке з‘єднає площу Перемоги і район станції метро «Лівобережна» (зараз про це ведуться переговори з ЄБРР), відзначив Георгій Глінський.

У серпні міністр транспорту і зв’язку Йосип Вінський заявляв, що в найближчій перспективі можна говорити про передачу в концесію тільки трьох трас загальнодержавного значення – Харьков–щербаковка, Одесса–рені і кільцевої дороги навколо Києва.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Київ у найближчі 20 років планує розбудовувати правий берег

26 лютого, 09:14

Водіїв змусять перейти «на літній час»

28 травня 2017, 17:24

Останні новини за сьогодні: