Новини / Суспільство / Куди українці дешево полетять цього літа
22 травня 2017, 17:23
Розмір шрифта: А А А

Куди українці дешево полетять цього літа

Куди українці дешево полетять цього літа, авіакомпанії, літній сезон, пасажиропотік
Куди українці дешево полетять цього літа

Українські та зарубіжні авіакомпанії — на низькому старті. Адже починається літній сезон, який традиційно є для них найбільш хлібним. Перевізники розширюють географію польотів і сподіваються на зростання пасажиропотоку. Але чи стане авіаційне літо-2017 нашій країні по-справжньому спекотним — поки питання.

Напрямки: нові або добре забуті старі

Нинішнє українське літо в планах авіакомпаній і аеропортів виглядають досить багатообіцяючими. Про появу нових і розширенних вже існуючих маршрутів рапортують як зарубіжні, так і вітчизняні авіаперевізники. Рейси планують запускати не тільки з Києва, а й з регіонів, при цьому новинки анонсовані і для сезонних чартерних напрямків, і для регулярних.

Втім, є думка, що реальних передумов до зростання в українського ринку авіаперевезень практично немає.

Генеральний директор авіакомпанії «Атласджет Україна» Ярослав Красножон пояснює, що українські перевізники розширюють маршрутну мережу в основному за старими напрямками, польоти за якими були припинені на піку подій 2013-2014 років.

А багато авіакомпаній просто збільшують частоту рейсів на вже освоєних напрямках. Але особливої ??погоди на ринку це все одно не зробить.

«Українська Bravo Airways в минулому році перевезла кілька десятків тисяч пасажирів. У порівнянні з 5 млн. Пасажирів, яких перевезла «МАУ», це — крапля в морі. Українська YanAir в нинішньому році з літа запускає нові рейсів в Тель — Авів, Тбілісі і Батумі. Якщо пощастить, перевезуть теж пару десятків тисяч пасажирів. Ці цифри настільки незначні в загальному обсязі перевезень, що просто губляться», — пояснює глава Friendly Avia Support Олександр Ланецкий.

Незважаючи на удавану різноманіття заявлених зарубіжними перевізниками планів, про створення в Україні «дочки» ні в одному з випадків мова не йде. Як і про польоти в нашу країну нових великих зарубіжних авіаперевізників.

Появи реальних нових маршрутів і операторів можна очікувати лише після вступу в силу безвізового режиму з ЄС. Швидше за все, після цього про 5-6 нових маршрутах заявлять в Wizz Air. Це можуть бути рейси на польсько-німецьких маршрутах компанії з, наприклад, Одеси чи Харкова. Причому нові маршрути від угорців можуть з‘явиться навіть цього літа.

«Можливо, що рейси зі Львова в Барселону додасть після скасування віз іспанська бюджетний перевізник Vueling», — додає Ланецкий.

«Також цього літа в Україні зміг би почати літати іспанська лоукостер Volotea. Авіакомпанія має в своєму розпорядженні вільними потужностями на італійському напрямку, а їх додаткова реєстрація в Італії тільки б сприяла польотів в Україну», — додає Ланецкий.

Літні перспективи з візами і без

Однозначно позитивних прогнозів на літо-2017 експерти не дають.

«У порівнянні з торішнім влітку, спекотні місяці нинішнього можуть виявитися не такими вже й жаркими в плані обсягу перевезень, — допускає екс-заступник міністра інфраструктури і транспортний експерт Олександр Кава.

На його думку, в цьому році для українців вже не буде ультрадешевих, як в минулому, турів до Туреччини.

Як відомо, в минулому році авіасполучення між Росією і Туреччиною було припинено, і російські туристи не могли їздити на популярні турецькі курорти. У відповідь уряд Туреччини почало щедро дотувати свій туристичний бізнес, що дозволило пропонувати тури по гранично низькими цінами, щоб ті забезпечили країні потрібний обсяг туристів з інших держав, зокрема, з України.

«Зараз заборону знято, а значить турецькі курорти більше не будуть демпінгувати. Відповідно, ціни на тури для відпочиваючих з України до Туреччини виростуть», — вважає Олександр Кава.

І додає, що вартість авіаперевезень може «підрости» і на маршруті з України в Єгипет — якщо Росія відновить в найближчому майбутньому перерване авіасполучення і з цією країною.

На думку Ярослава Красножона, після введення безвіза українці можуть частково переорієнтуватися на літній відпочинок в Європі. Тому традиційні напрямки на Анталію, Даламан, Ларнаки, а також Туніс може очікувати деякий спад попиту.

Експерт вважає, що цього літа взагалі не варто очікувати повторення торішнього рекорду по зростанню пасажиропотоку на чартерних рейсах. Адже в минулому сезоні просто реалізувався відкладений попит, що сформувався в кризові 2014-2015 роки.

«Через невпевненість в завтрашньому дні багато українців під час кризи відклали поїздки аж до 2016 року», — пояснив він. Але, за підсумками нинішнього року, на зростання пасажиропотоку експерт, проте, розраховує.

«Якщо грунтуватися на тому, що 1% зростання ВВП дає приблизно 4% зростання пасажиропотоку, і не відбудеться ніяких істотних негативних змін, можна розраховувати на зростання в 5-7%», — припускає Красножон.

Не настільки оптимістичний прогноз у Олександра Кави. На його думку, громадяни України в цілому не стали більше літати, а зростання ринку в минулому році відбулося в основному за рахунок транзитних пасажирів, що перевозяться МАУ.

У цьому році авіакомпанія також робить ставку на транзит. Тому, обсяг міжнародних польотів українскіх громадян, за підсумками 2017 року, залишиться колишнім. Навіть незважаючи на безвізовий режим. Адже з огляду на загальне зниження доходів громадян України, багато хто з тих співвітчизників, які ще в 2013 році могли собі дозволити поїздки по Європі, в 2017 вже не можуть про це і мріяти.

«Скасування віз не спрацює для більшості громадян. Летабельність наших співвітчизників збільшиться тільки з ростом їхнього добробуту», — впевнений Кава. На даний момент достатніми для закордонного відпочинку засобами може похвалитися не більше 4-5% населення Украіни.Кроме того, в Україні не так багато власників біометричних паспортів, які є обов’язковою умовою для виїзду в ЄС без віз.

«Проте, якщо який- то сплеск і буде, то, швидше за все, на перших порах. Позначиться відкладений попит на Європу — в першу чергу за рахунок тих, кому раніше відмовляли в отриманні Шенгенської візи», — вважає глава Friendly Avia Support. Але і такі громадяни навряд чи будуть літати часто, адже відпочинок в Європі недешевий.Существенним фактором, який гальмує зростання попиту, є досить невеликою середній заробіток українців.

«Наприклад, сім‘я з трьох осіб в Європі витратить мінімум € 350 в тиждень на в готель, плюс витрати на проїзд або переліт — близько € 50 на людину в разі придбання квитків на лоукост при ранньому бронюванні. Додатково треба € 50 на людину в день на дозвілля / харчування (крім того, це є вимога для безвізового в’їзду в європейську країну). Разом, ми отримуємо суму в € 1550 а це 30,5 тис. Грн. При середній заробітній платі в країні в 6,700 грн. це дуже дорого. Тому приріст на вже діючих європейських напрямках хоч і буде, але обсяги залишаться невеликими», — вважає Ярослав Красножон.

Самие найзапекліші скептики вважають, що безвізовий режим призведе хіба що до збільшення нелегальної міграції робочої сили за кордон. Але ця категорія пасажирів їздить, як правило, автобусами, а не літаками. Заробляючи в Європі 1 тис. На місяць, мало хто з них готовий витрачатися на авіабілети.Впрочем, наприклад, в Молдові введення безвізового режиму призвело до зростання пасажиропотоку на 20% .

Білетная формула

Вартість квитків на європейські напрямки буде залежати не тільки від самого маршруту, але і тієї цінової політики, якої дотримуватимуться оператори. На особливо масових маршрутах не виключені цінові войни.Напрімер, якщо на маршруті Вільнюс-Київ з литовської сторони літає Wizz Air, а з української МАУ, то найчастіше остання пропонує нижчу ніж у лоукостера ціну.

Якщо ж мова йде, про, припустимо, маршруті Амстердам-Київ, на якому з голландської сторони літає KLM — недешевий перевізник, то МАУ також буде тримати там великі гроші незалежно від об‘єктивних на те предпосилок.В цілому ж, з огляду на сьогоднішню загальноєвропейської тенденції до падіння середньої ціни квитка і нарощування лоукостерами свого флоту, останні, а особливо — EasyJet, Wizz Air, Ryanair, Norwegian Air все посилюють конкуренцію між собою і б’ють по мережевим перевозчікам.В Україні зниження вартості перевезень додатково продиктовано падінням платежеспособності українців.

Авіакомпанії змушені опускати ціни, оскільки літаки заробляють, тільки коли знаходяться в повітрі, а без пасажирів так, зрозуміло, робити нечего.Ярослав Красножон додає, що практично весь потенціал зниження цін наші перевізники вже використали.

«Якщо не буде значних курсових коливань, ціни будуть залишатися приблизно на тому ж рівні, що і зараз», — вважає експерт.В той же час, на думку Олександра Кави, вже у вересні, після старту польотів в Україну ірландського лоукостера Ryanair, все може змінитись.

МАУ і Ryanair: гра на опередження.

Запустити з України в країни Східної і Північної Європи по 15 авіарейсів на тиждень Ryanair збиралася з жовтня-листопада 2017 року. З Києва 3 рейси — в голландський Ейндховен, 5 і 3 відповідно — в англійські Лондон і Манчестер, і 4 — до шведів, в Стокгольм. Зі Львова Ryanair намір літати і в Німеччину — до Берліна і Меммінген, Польщу — до Вроцлава і Кракова, а також в Угорщину — в Будапешт.Позже було вирішено рейси до Великобританії, а також зі Львова до Берліна запустити раніше — в вересні.

Але і це не врятувало Ryanair від конкуренції з МАУ.

28 квітня Державіаслужба схвалила українського перевізника отримання прав на експлуатацію повітряних ліній по маршрутах Київ-Манчестер і Київ-Ейндховен. Також МАУ дозволили змінити аеропорт в Стокгольмі: основний аеропорт столиці Швеції — «Арланда» на другий в місті за величиною — «Скавста», куди збирався літати і Ryanаir.Полети за цими напрямками МАУ вже запустила 1 травня. На умовах анонімності один з учасників ринку повідомив, що за наявною у нього інформацією, МАУ зараз намагається реалізувати 500 квитків на цих напрямках по 5 євро. В авіакомпанії змушені знижувати ціни і готуються до агресивної цінової війни — промо-тарифи Ryanair пропонують квитки від 25 євро в одну сторону.Зачем МАУ знадобилися ці маршрути? По-перше, говорять про знижки, які аеропорти дають авіаперевізнику на певний період за нові маршрути.

Першими вставши на рейси Київ-Манчестер і Київ-Ейндховен, український авіаперевізник перекрив для Ryanair можливості їх полученія.Во-друге, обрані МАУ аеропорти обходяться дешевше тих, куди український перевізник літав раніше в Англії, Нідерландах та Швеції. Більш того, пішовши з «Арланда» в «Скавста», МАУ пішли і з чужого хаба, куди вони, по суті, підвозили пасажирів для авіакомпанії Scandinavian Airlines.

Сенс і кост на лоукост

Проте, шанси у Ryanаir дістати українського пасажира як і раніше великі. Адже в Західній і Центральній Європі цей перевізник вже не поміщається. Щорічно компанія збільшує свій флот на 40-50 бортів і перевозить 12-15 млн. пасажирів. При тому, що не менше бурхливо ростуть і інші лоукости — наприклад, Wizz Air і Norwegian Air.

А з урахуванням інфляції загальноєвропейського ринку, максимальне зростання якого не перевищує на сьогоднішній день 5-6%, бюджетним перевізникам в Європі стає все більш тісно. Вони змушені міняти стратегію розвитку. Ryanair — за рахунок виходу в Східну Європу.

«Ryanаir побачила, наскільки успішним на ринку Східної Європи стала Wizz Air, як ця авіакомпанія навчилася там заробляти. І задумалися про можливості розвитку в цьому регіоні. Для Ryanаir важлива частка ринку, а в країнах Східної Європи є перспективи її наростити. Проігнорувати таку можливість було б помилкою», — розповідає Кава.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Аеропорт «Бориспіль» запускає термінал F — ряд авіакомпаній вже в нього «перебираються»

12 березня, 08:21

Останні новини за сьогодні: