Новини / Суспільство / Влада вказала українцям, де і як відпочивати
20 березня, 17:25
Розмір шрифта: А А А

Влада вказала українцям, де і як відпочивати

Влада вказала українцям, де і як відпочивати, внутрішній туризм, туристичний ринок, Олександр Новіковський
Влада вказала українцям, де і як відпочивати

Україні малюють привабливі туристичні перспективи. Мовляв, через 10 років 25-30 млн. наших співгромадян будуть подорожувати по вітчизняним маршрутами, стільки ж приїде іноземців, які поповнять місцеві бюджети на 400 млн. грн. А зведений туристичний бюджет країни досягне рекордних 10 млрд. грн. у рік.

Такі цілі закладені у нову Стратегію розвитку туристичної галузі до 2026 року, розроблену Мінекономіки. На думку авторів, туризм нарешті має стати пріоритетним для України. Частка цього ринку у ВВП багатьох країн становить 22-50%, а в деяких дотягує і до 60-70%. В Україні ж вона за останні роки знизилася і ледь перевищує 2%.

Втім, складати помпезні стратегії нашим чиновникам не вперше. Кабмін уже приймав програмні документи з туризму в 2008 р. і 2013 р. Терміни їх дії давно минули, але особливих результатів не видно.«Не бачив жодного публічного звіту щодо виконання прийнятих документів», — зазначив президент Асоціації лідерів турбізнесу України Олександр Новіковський.

UBR.ua вирішив з‘ясувати які перспективи втілення в життя нової стратегії і як вона реально може змінити туристичний ринок України.

Що реально можна зробити

Опитані UBR.ua експерти сам факт прийняття стратегії назвали позитивним. Але от сам документ їм не дуже сподобався. Щодо реальними вони назвали не більше 30% заявленого в Дорожній карті. Це, зокрема, створення державних кадастрів курортних територій і лікувальних ресурсів, скасування ліцензування туроператорської діяльності, «гаряча лінія» для обробки скарг українських та іноземних туристів і надання їм допомоги.Владі під силу втілити в життя і великий законодавчий блок, що передбачає зміну діючих і розробку нових законів (за саморегулівним організаціям туристичної галузі, залучення до неї інвестицій тощо).

Вперше з’явився також маркетинговий блок, що прописує просування туристичних можливостей України. Сюди входять: формування позитивного іміджу нашої країни за кордоном, в тому числі, участь у профільних виставках, створення туристичного інтернет-порталу, мережі представництв по всьому світу і пр.

«Про популяризації України говорили давно, навіть якісь гроші для цього виділялися. Але туристичного бренду «Україна» немає досі. У світі нас знають за Чорнобиля і завдяки Майдану. А як туристичну країну не сприймають. Був шанс виправити ситуацію завдяки Євро-2012, але його зарубали», — зазначив президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко.

Європа чи Азія?

В іншому ж документ експерти вважають декларативним. Вони очікували детальну стратегію з деталізованим планом як держава буде розвивати регіони, які з них будуть пріоритетними і пр. В результаті, навіть не визначено, яка із двох існуючих у світі моделей розвитку туризму буде використана в Україні. Азіатська, як в Індії і Шрі-Ланці, коли держава створює для іноземців окремі туристичні зони з усіма умовами, за межі яких краще не виїжджати. Або європейська, при якій спершу розвивають внутрішній туризм, формуючи турмаршрути, будуючи інфраструктуру, і тільки згодом, підключають тури для іноземців.

Від вибору моделі залежить, як саме держава буде розвивати галузь. Адже залежно від обраної стратегії, потрібно визначити пріоритетні регіони, їх «фішки» в історико-культурному, розважальному або лікувальному напрямку, тип готелів, інфраструктурні проекти, маркетингові плани, інвестиції тощо

«Конкретики в стратегії мало, а виходячи з неї, ми повинні розвиватися. Навіть прогнозні показники не прив‘язані до реальності», — зазначив UBR.ua голова правління Асоціації індустрії гостинності України, екс-міністр туризму Криму (2010-2014 рр..) Олександр Лієв.В Асоціації вважають, що сьогодні з-за втрати Криму і дорожнечі закордонного туризму в Україні дуже підходить європейська модель, яка дозволить запустити економіку і підготуватися до візитів іноземців. Тому що крім 5 міст, де проходило Євро-2012 і декількох паркових зон, самодостатніх туристичних маршрутів для іноземців у нас немає. А розкрутка «сирих» продуктів стане антирекламою Україні.

«Візьміть відомі Трускавець, Моршин, Миргород — там реалізовано не більше 20% потенціалу. Лікувальні курорти потребують великих вкладень в медичну інфраструктуру», — констатував Олександр Новиковський.

Де іноземці
Втім, українські чиновники не приховують, що мріють заманити в країну якомога більше грошових іноземців. Але ось що для цього потрібно зробити владі поки не знають.Найбільше подорожують по світу жителі Китаю, США, Австралії, Японії, Німеччині. Якщо робити ставку на них, потрібні промо-компанії в цих країнах. Але оператори рекламуватися за свій рахунок не збираються. Скажімо, участь у виставці коштує близько $5 тис. (друк рекламної продукції, оформлення стенда тощо), що явно не по кишені більшості агентств.

Вони натякають, що непогано було б отримати держпідтримку. І розрахували бюджет: стенд на виставці буде коштувати приблизно $20 тис., а повноцінна рекламна кампанія обійдеться в сотні тисяч, а те і мільйони доларів, залежно від регіону. З бюджетом в 30 млн. грн., виділених для просування іміджу України на 2017, можливості досить обмежені.«Для максимального ефекту, треба зосередитися на 2-3 країнах, бажано — сусідніх, в яких про Україну знають і з якими налагоджено сполучення. Пару років бажано прицільно працювати на цих територіях, а потім перемкнутися на самі подорожують країни», — радить Лієв.

Потрібно готуватися і до прийому іноземців, скажімо, розробляти під них спеціальні програми, як це зробили, наприклад, для поляків в Кам’янець-Подільському.

«Спеціально для туристів з Польщі запустили постановочне шоу, присвячене їх національному герою пану Володиевскому. А скільки таких історій, на яких можна заробити?», — зауважив Олександр Охріменко.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Прощай, Шенген: чи готові українці до безвізового режиму

12 травня, 14:19

Столична влада розповіла, скільки туристів очікується до Євробачення

2 травня, 11:25

У Венеції хочуть обмежити число туристів

28 квітня, 12:31

Останні новини за сьогодні: