Новини / Технології / Якою буває нестандартна сигналізація
1 листопада 2011, 09:14
Розмір шрифта: А А А

Якою буває нестандартна сигналізація

Якою буває нестандартна сигналізація, проводка, світлодіод, сигналізація, нестандартна, антена, захист автомобіля, розмикач, електронна система захисту, Valet, секретка, механічна система захисту, система стеження, протиугінна система, угон автомобіля, сирена, центральний блок
Якою буває нестандартна сигналізація

Ми вже писали в матеріалі «Як захистити автомобіль від викрадення» про те, що ефективний захист автомобіля передбачає створення охоронного комплексу, що складається з різних видів охоронних систем:

  • сигналізації,
  • електронних систем захисту,
  • механічних систем захисту,
  • системи стеження.

Використання всіх цих систем дозволить розтягнути час розтину автомобіля до 10-20 хвилин, що зловмисникам може (тільки може) здатися невигідним, а також збільшить шанси при пошуку викраденого авто.

Ще більше ускладнити (і зробити практично неможливим) процес викрадення може нестандартний підхід до встановлення протиугінної системи.

Нестандартная противоугонная система

Небезпека стандартної установки сигналізації

Надійність стандартно встановленої сигналізації відносно мала, і оберігає вона лише від дилетантів, бажаючих покататися на чужій машині. Повноцінний протиугінний комплекс виконує своє завдання значно краще, але не слід спокушатися — за справу можуть взятися професіонали.

Інтернет пістрявить технічною інформацією з різних видів сигналізацій та блокуючих пристроїв, плюс до цього — штатне розташування деталей протиугінної системи (навіть найкращої) — все це полегшує роботу викрадачам.

Сигналізації в автомобілях зазвичай встановлюють за типовими схемами. Центральний блок керування сигналізацією на СТО зазвичай ставлять під панеллю приладів автомобіля. Кнопка Valet, призначена для входу в сервісний режим і аварійного відключення сигналізації, часто перебуває поблизу блока запобіжників (а власник авто не перепрограмує її режим роботи). Сирена розташовується на найвиднішому та зручному для монтажу місці під капотом.

Перевірте — у вас адже саме так?

Крім того, за розташуванням, типу і режиму роботи світлодіода індикації стану та антени викрадачі можуть визначити тип сигналізації, а деякі автомобілісти ще більше спрощують їм життя, вішаючи стікери з логотипом сигналізації на скло.

Як захистити авто?

Процес «розкриття» автомобіля — це найчастіше набір стандартних операцій (відповідний стандартним охоронних системам): розтин двері/капота, відключення сигналізації (сирена просто заливається будівельною піною), обхід іммобілайзерів за допомогою перемичок або перепідключення, підключення до бортового комп‘ютера тощо (докладніше ці операції описувати не буду — ні до чого).

Існують (і навіть є у продажу!) комплекти для розтину замків, виготовлення дублікатів ключів, кодграбберів… І викрадачі вміють ними користуватися, а також знають де і які елементи охорони можна знайти в машині.

Що ж робити?

Все дуже просто і складно водночас: потрібно зробити так, щоб викрадач не знайшов елементи охоронного комплексу (або витратив би на це забагато часу), а також щоб ці елементи працювали за своїм унікальним алгоритмом.

У Росії розробкою і установкою так званого «авторського захисту від угону» займається цілий ряд компаній. Наприклад:

і т.д. а ось в Україні «авторський захист» не надто поширений.

Нестандартний підхід

Отже, з чого може складатися нестандартний «авторський» підхід? Перерахуємо деякі елементи:

Сирена
Однією сирени (навіть з автономним живленням) — мало. Краще встановити дві сирени, при чому одну — штатно — на видному місці, а другу (автономну) — таємно, так щоб максимально утруднити доступ до неї і знизити можливість залити її піною або водою.

Центральний блок
Як уже згадувалося, центральний блок зазвичай розміщують під панеллю приладів. Крім зручності установки, це викликано тим, що до центрального блоку підключаються антена і датчик удару з досить короткими шлейфами, які не рекомендується подовжувати. При цьому місце установки антени і датчика змінити практично неможливо — це верх лобового скла (для антени) і перегородка моторного відсіку (для датчика удару).

Тим не менш, центральний блок можна встановити під сидіння, або просто на підлогу — під ноги передньому пасажиру, закривши металевим листом.

Проводка
Різнобарвні проводи сигналізації інформують викрадача про їх призначення. Відповідно, для того, щоб ускладнити процес ідентифікації — їх варто замінити однаковими.

Проводка сигнализации

Крім того — можна прокласти фальшиві проводи, підключені тільки до центрального блоку, сирени (другий кінець дроту ізолюється).

Всю проводку потрібно скрутити в джгут і обернути ізоляційною стрічкою — це теж ускладнить ідентифікацію.

Світлодіод і антена
Світлодіод повинен бути встановлений позаштатно — це говоритиме про те, що вся система може виявитися позаштатної і складної для розтину. Те саме бажано зробити і з антеною.

Кнопка Valet
Кнопка Valet має бути захована у важкодоступному місці. При цьому, як один з варіантів, — цю кнопку можна зробити знімною і протягнути до гнізда кілька фальшпроводов.

«Розмикачі»
«Розмикачі» або «секретка» — додаткове реле, яка активується клавішею або комбінацією штатних клавіш із салону. Свого часу це був досить популярний елемент захисту. Важливо те, що «секретки» знаходяться поза системою сигналізації та іммобілайзера, не випромінюють хвиль, і відключити їх можна, тільки знайшовши в салоні потрібну клавішу або відшукавши реле на дроті (або перепідключити всі системи автомобіля).

«Розмикачі» можуть управляти не тільки електричними ланцюгами, а й додатковим паливним електроклапаном, врізаним в паливопровід.

І ще багато, багато іншого.

При створенні авторського охоронного комплексу, фахівці проводять допрацювання існуючих елементів — ускладнюють пристрій замків, встановлюють «антизпильний» захист, виготовляють металеві кожухи на блоки управління та інші елементи, а також використовують авторську електроніку -спеціально спроектовані електронні пристрої і т.д.

Окрім і без того нестандартних елементів, в авторському комплексі можуть використовуватися:

  • п’єзосирени в салоні;
  • димовий патрон, що імітує загоряння і привертає увагу при несанкціонованому запуску двигуна;
  • балончики зі сльозогінним газом;
  • фотоспалах, що спрацьовує при сильному наближенні до автомобіля (передає інформацію: «тебе вже сфотографовано»).

Як це реалізувати

Кращий варіант установки нестандартної системи — звернутися до фахівців. За їхніми запевненнями, спроби викрадення автомобілів, що пройшли у них підготовку — жодного разу не увінчалися успіхом.

Нестандартна установка сигналізації і нестандартна робота її елементів — можуть стати для крадіїв непереборною перешкодою.

Вартість авторського протиугінного комплексу сильно відрізняється в залежності від автомобіля, використовуваних компонентів, професіоналізму та апетитів установників.

Орієнтовно можна навести такі ціни:

  • охоронний комплекс економ-класу обійдеться в суму 4500-6500 грн.;
  • середнього класу — 8000-9000 грн.;
  • люкс-класу — 11 000-18 000 грн.   

Але, як уже згадувалося, в Україні таких фахівців знайти досить складно. Залишається звертатися до «своїх» механіків, просити провести ексклюзивну установку (що в 1,5-2 рази підвищить вартість), або «доводити» сигналізацію самому (безкоштовно).

Декілька порад

  • Якщо немає можливості звернутися до спеціалізованих ( «авторських») підприємств, електронний захист автомобіля встановлюйте на одному СТО, а механічний — на іншому. Після установки — змініть частоту на брелоках.
  • Якісну «авторську» установку протиугінного комплексу не виготовляють за 2 години. Це може зайняти кілька днів.
  • Установку або допрацювання сигналізації краще доручити перевіреному «своєму» механіку. Надійність системи в меншій мірі залежить від вартості сигналізації, а в більшій — від її установки.
  • Не залишайте працівникам СТО брелок сигналізації, самі дозволяйте «сервісний режим».
  • Харчування центрального блоку краще здійснювати з різних точок по різних дротах.
ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

В Австралії фемінізували світлофори

10 березня 2017, 11:05

Останні новини за сьогодні: