Новини / Технології / Американські інженери навчили комп’ютер розпізнавати гумор на картинках
14 січня 2016, 10:16
Розмір шрифта: А А А

Американські інженери навчили комп’ютер розпізнавати гумор на картинках

Американські інженери навчили комп’ютер розпізнавати гумор на картинках, робот, комп’ютер, емоції, штучний інтелект
Американські інженери навчили комп’ютер розпізнавати гумор на картинках

У масовій культурі присутня неймовірна кількість милих роботів з емоціями як у людей – від робота-параноїка з «Автостопом по галактиці» до мультяшного робота WALL-E. Вигадані роботи вміють веселитися, сумувати, закохуватися і навіть відколювати жарти. У реальному житті алгоритми штучного інтелекту поки не навчені по-справжньому розпізнавати гумор і вже тим більше жартувати. Гумор – останній з бастіонів, який доведеться взяти штучному інтелекту, щоб працювати також, як свідомість звичайної людини. Американські вчені зробили крок до цієї мети і створили алгоритм, який уміє розпізнавати на картинках смішні ситуації.

Команда вчених з Політехнічного інституту Вірджинії на чолі з Аржун Чандрасекараном навіть опублікувала дослідження на цю тему. Як епіграф, дослідники використовували сценку з «Інтерстеллар», в якій пілот корабля регулює настройки гумору у робота. Якщо описувати дослідження коротко, команда вивчала, як можна автоматично розпізнавати гумористичні ситуації на картинках.

Щоб спростити завдання, вони користувалися картинками, створеними з кліпарт-елементів. У набір входили 20 «паперових ляльок», що представляють людей різного віку і статі, з рухомими кінцівками, а також 31 тварина в різних позах, і 100 об’єктів домашнього ужитку і природи (столи, вікна, дерева, хмари, сонце і т.і.).

Далі співробітників з Amazon Mechanical Turk попросили, використовуючи цей кліпарт, створити смішні і несмішні серії картинок. Учасників експерименту також попросили пояснити, чому дані сценки – смішні.

Таким чином дослідницька команда зібрала базу даних з 6400 картинок, половина з яких були смішними, половина – ні. Учасників експерименту попросили також скласти рейтинг малюнків – від найсмішніших до несмішних. Аналізуючи зображення, команда побачила, що найчастіше почуття смішного виникає у зв’язку з ситуаціями, в яких замішані люди або тварини, що роблять щось незвичайне.

Щоб зрозуміти, де проходить грань смішного, команда спробувала поміняти «рівень гумористичності» картинки. Найпростіший шлях: замінити об’єкт або особистість, зайняту незвичайним заняттям, на інший подібний об’єкт, максимально походящий на перший, але так, щоб картинка при цьому стала несмішної. «Це допомагає нам розуміти тонку семантику, яка вимірює вплив певної категорії об’єктів на рівень смішного», – пояснюють дослідники.

Таким чином, вони поміняли кожне з 3000 смішних зображень, щоб на виході вийшла база даних з 15 000 картинок-варіацій смішних зображень.

З таким набором картинок Чандрасекаран з командою почали навчати алгоритм розрізняти смішні і несмішні картинки. Вони задавали машині два завдання: передбачити, наскільки сценка смішна, і поміняти рівень гумору, замінивши об’єкт на ній.

Алгоритм зміг більш-менш вірно пророкувати, наскільки картинка смішна. У всякому разі, точніше, ніж якби робив довільні припущення.

У другому завданні машина навчилася достатньо, щоб зрозуміти, що живі об’єкти на кшталт людини або тварин частіше стають джерелом гумору в ситуаціях, і тому частіше намагалася замінити об’єкти на зображенні саме за цим принципом.

Виконуючи друге завдання (наприклад, зменшити рівень смішного на картинці), комп’ютер заміняв незвичайне звичайним для даної локації (незвичайний предмет для кімнати – на кімнатна рослина, незвичайний предмет для пейзажу – на метелика і т.д.).

Результати другого завдання (зменшити ступінь смішного) люди оцінили в 95% вдалих влучень. Зробити з несмішної картинки смішну важче, над цим дослідники збираються працювати в майбутньому.

Звичайно, важливо розуміти, що в даному випадку алгоритм не набув людське почуття гумору, яке дає можливість оцінювати контекст ситуації, виходячи з очевидних або тонких алюзій на соціальні явища, поведінкові умовності і т.і. Комп’ютер всього лише навчили оцінювати «незвичайність» або «несумісність» предметів на картинці.

Так що поки це, на жаль, лише «китайська кімната» і до робота-насмішника ще далеко. З іншого боку, подібний алгоритм, доведений до досконалості, може дати життя багатьом цікавим продуктам: починаючи від соціального додатку, який за вас визначить ступінь сміху чергових фотожаб, перш ніж ви запостити її в Facebook, і закінчуючи розумною камерою, яка сама буде здатна вибирати найсмішніші моменти для фото.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Яка частина українців готова шукати підробіток (дослідження)

3 червня 2017, 16:31

Влада спантеличена професійними стандартами для українців

31 травня 2017, 17:48

Штучний інтелект навчили створювати кулінарні рецепти

29 травня 2017, 18:17

Гейтс назвав три найбільш перспективні сфери для старту кар'єри

22 травня 2017, 08:45

Останні новини за сьогодні: