Новини / Технології / Наш репортаж: один день з ДАІ
15 жовтня 2011, 09:12
Розмір шрифта: А А А

Наш репортаж: один день з ДАІ

Наш репортаж: один день з ДАІ, даі, ДПС, інспектор, Володимир Демчук, Працівник ДАІ, Візир, Правила дорожнього руху, ПДР
Наш репортаж: один день з ДАІ

Знаходячись за кермом, багато хто звик сприймати інспекторів ДАІ як фактор, який заважає дорожньому руху, а не допомагає йому, і більше того — забезпечує безпеку. В ході чергування нашою метою було познайомитися зі зворотньою стороною медалі — подивитися зсередини як співробітники ДАІ ставляться до своєї роботи, до водіїв, порушників, складання протоколів і т.п., а також задати «незручні» питання. Що з цього вийшло — читайте далі.

Полк ДПС

День з ДАІ почався з шикування особового складу на території полку ДПС на вул. Сім‘ї Хохлових у Києві. До слова, штат інспекторів полку налічує 780 осіб, які працюють в 3 зміни по 8 годин (не складно підрахувати, що одночасно на вулицях міста знаходиться трохи більше 100 екіпажів).

Построение личного состава на территории полка ДПС

Тут же, після побудови, вдалося поставити кілька запитань начальнику штабу ДАІ МВС м. Києва підполковніку Володимиру Демчуку.

Начальник штаба ГАИ МВД г. Киева подполковник Владимир Демчук

Наприклад, нам розповіли про те, що в даний час законодавством не передбачені документи, які давали б право безперешкодного проїзду або дозволяли уникнути покарання за порушення ПДР. Тобто «пропуски під скло» зараз не діють, а, навпаки — вилучаються. «Круті корочки» теж не є захистом при порушенні ПДР.

У той самий час, з’являється у ЗМІ інформація про те, що інспекторів, які зупинятьза порушення власників «крутих» номерів, будуть преміювати, підполковник Володимир Демчук не підтвердив. Так, «крутих номерів» зараз немає, — співробітники ДАІ фіксують порушення незалежно від номера автомобіля. Але і премій за це не передбачено.

На лінії

Отже, екіпаж виїхав на чергування. Місце дислокації — Московський проспект, о. Труханов. Основне порушення на цій ділянці — перевищення швидкісного режиму.

Инспектор ставит конусы

Поставивши конуси, інспектор встановлює на штатив «Візир»,

Инспектор устанавливает на штатив  "Визир"

налаштовує його, -

Инспектор настраивает" Визир "

чергування почалося.

І відразу ж потрібно відзначити, що і екіпаж, і журналістів, на проспекті оточувало повітря, щільно насичене відпрацьованими газами автомобілів. І тут нам треба було провести 5-6 годин, а співробітники ДПС в таких умовах (та й за любої погоди) — практично кожен день.

Як тільки екіпаж зайняв позицію, автомобілі, що проїжджали повз, почали вітально сигналити — чи то традиція така, чи вже встигли десь познайомитися?

Екіпаж було видно здалеку (створювали масовість і журналісти з відеокамерами, що роїлися довкола), тому охочих перевищити швидкість не знаходилося. Співробітники ДАІ лише посміхалися — адже основна мета автоінспекції — попередити і не допустити порушення. А якщо водії скидають швидкість, ведуть себе більш обачно на небезпечній ділянці — значить мети досягнуто.

З цієї ж позиції інспектори пояснили і своє ставлення до традиції водіїв мигати дальнім світлом, попереджаючи про пости ДАІ: це добре, тому що водії будуть їхати більш уважно.

Чистоту експерименту дещо псували дві відеокамери (і дві знімальні групи), які також були видні здалеку, але кілька людей, що перевищили швидкість, все ж знайшлося.

Один из инспекторов направляется общаться с нарушителем

Спілкуватися з порушником, виносити усне попередження або оформляти протокол направляється один з екіпажу ДАІ — другий залишається у патрульної машини.

Напевно, навіть не варто згадувати, що спілкування інспекторів з порушниками, спілкування порушників з інспекторами (та й журналістами) було максимально чемно і коректно з обох сторін.

Періодично повз проносилися авто зі швидкістю, що явно перевищує 80 км/ч. На наше запитання про те чому ці авто не «гальмують», нам відповіли, що якщо машина рухається в потоці по третій смузі, то зупинити її без створення аварійної ситуації досить складно, та й фото, або відеофіксація порушення в потоці утруднена. Тому про такі випадки передають по рації наступному посту — він і «розбирається» з порушником.

Користуючись зазначеними труднощами, водії «крутих тачок» в лівому ряду відчувають себе більш вільно. Але не так давно я був свідком того, як на проспекті Бажана в Києві співробітники ДАІ зупинили Toyota Camry, що мчалася в лівому ряді з очевидним перевищенням швидкості. Чесно кажучи, трохи позловтішатися — «мажора»все-таки зловили.

Чергування триває. На «Візир» швидкість 88 км/год; машину чітко видно:

" Визир "

Водій не став виходити з авто.

Водитель не стал выходить из авто

Що робити — оформляти протокол чи виписувати «зауваження» — інспектор визначає на місці: якщо водій усвідомлює свою провину або він вчинив ненавмисну ??помилку, і при цьому не створена аварійна ситуація — покарання може бути мінімальним у вигляді усного попередження. Головне — надалі водій буде більш обачним.

Якщо ж водій не усвідомлює небезпеки свого порушення, порушив свідомо — однозначно буде виписано штраф.

Як інспектори визначають ступінь «усвідомлення вини»? Дуже просто — за 10 років роботи вони стали вже досвідченими психологами, і бачать — з ким для попередження порушень досить просто поговорити, а кому необхідно виписати штраф.

У випадках спірних ситуацій, коли інспектор не впевнений у вчиненні порушення, водія не зупиняють. Процитую одного з «наших» інспекторів: "Скажу особисто про себе: якщо я зупиняю транспортний засіб, то я на 100% упевнений в тому, що водій порушив Правила Дорожнього Руху. Я не буду нікого зупиняти, якщо мені «щось здалося» або я «щось припускаю».

Ось так і проходило чергування: дихати було практично нічим, екіпаж стояв біля радара,

Экипаж Госавтоинспекции

його оточували журналісти, водії сигналили, проїжджаючи повз. За зміну було виписано і протоколи, і винесені «зауваження».

Робота складна, потребує і моральної та фізичної підготовки. По частині фізкультури — інспектори здають нормативи: бігають, стрибають, підтягуються, займаються рукопашним боєм. І постійно проходять навчання: вивчають закони, підзаконні акти і т.п., після чого підтверджують свої знання, здаючи заліки.

День закінчено

Робота закінчується поверненням в частину, здачею документів і зброї.
По домівках!

Підсумок

Не приховую, я з деяким побоюванням їхав на чергування в ДАІ: чекав, що мені там будуть не дуже раді. Крім того, очікував побачити похмурих серйозних хлопців у синій формі, з якими і поговорити нема про що. Я помилився.

Екіпаж, з яким мені вдалося познайомитися — світлі і відкриті люди, які роблять свою справу. Вони не зупиняють «просто так», не беруть хабарів, вони допомагають водіям, і, в першу чергу, попереджають порушення, ведуть профілактику, а лише в другу — карають. Вони ввічливі, коректні, з ними просто по-людськи цікаво спілкуватися. Вони діють за Законом.

Ідеал «ДАІшника»? Так!

Видно, в ДАІ всеж відбуваються зміни. Щиро сподіваюся, що саме такі люди, як у нашому екіпажі, незабаром будуть переважати в ДАІ. Адже такими вони і повинні бути.

Дякуємо Наталії Сторожик, начальнику прес-служби управління ДАІ ГУМВС України в м. Києві.

ВКонтакте Buzz Live journal Facebook Twitter

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишою і натисніть CTRL+Enter
Лист у редакцію
Ви не авторизувались.
Якщо у вас вже э обліковий запис ВКурсе.ua, увійдіть або зареєструйтесь.
ваш коментар:

Читайте також:

Правила мобільної гігієни

3 травня 2017, 10:20

Дитина навчилася водити машину по YouTube-урокам

14 квітня 2017, 11:27

Останні новини за сьогодні: